جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 5:32:15 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:29829
  • زمان انتشار:يکشنبه 25 مهر 1400-21:5
  • کاربر:
تشریح 5 ویژگی صندوق‌های سهامی در نشست یک دیدار یک عرضه

صبح روز جاری نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا در فرابورس ایران به‌صورت آنلاین برگزار شد.
پذیره‌نویسی صندوق «ویستا» از امروز آغاز شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، حمید فاروقی عضو هیئت‌مدیره سبدگردان ویستا در این مراسم با اشاره به آغاز این پذیره‌نویسی از امروز 25 مهرماه تا چهارشنبه همین هفته، گفت: این صندوق از نوع سهامی بوده و سقف سرمایه صندوق حدود 100 میلیارد تومان برای شروع است، همچنین منابعی که جذب صندوق می‌شود به سرمایه‌گذاری در بازار سهام اختصاص پیدا می‌کند.

فاروقی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا ویژگی‌هایی دارد که با سایر صندوق‌های سهامی مشترک است، اظهار کرد: اولین ویژگی مهم این است که این صندوق‌ها بستری مناسب برای علاقه‌مندان حضور در بازار سرمایه که تخصص یا زمان کافی ندارند، فراهم می‌کند.

وی ویژگی دوم این صندوق‌ها را نقدشوندگی آن‌ها دانست و ادامه داد: صندوق‌های سهامی، رکن بازارگردان دارند و سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند می‌توانند سرمایه خود را نقد کنند.

عضو هیئت‌مدیره سبدگردان ویستا با تأکید بر اینکه برای منابع خرد، انجام مدیریت سرمایه، مقرون‌به‌صرفه نیست، تصریح کرد: این در حالی است که وقتی این منابع خرد، تجمیع می‌شود می‌توان آن‌ها را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کرد.

فاروقی بحث شفافیت را هم ویژگی مهم دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری دانست و افزود: با توجه به شفافیت عملکرد صندوق‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند بر آن‌ها نظارت کنند و درعین‌حال این صندوق‌ها زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: اگر برای حضور در بازار سرمایه دانش لازم و برنامه مشخص وجود نداشته نباشد ممکن است سرمایه‌گذاران با ورود و خروج‌های اشتباه به بازار سرمایه، دچار ضرر و زیان‌های قابل‌توجهی شوند.

وی در نهایت با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار سرمایه نگاه بلندمدت داشته باشند، گفت: اگر افراد تخصص یا زمان کافی برای حضور مستقیم در بازار را ندارند را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین