جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:39:37 PM

طبق تحقیقات علمی، یادگیری زبان مزیت های شگفت انگیزی خواهد داشت. یکی از کاربردی ترین زبان های موجود در دنیا، زبان انگلیسی است. فواید یادگیری زبان بسیار است.
۱۰ فایده یادگیری زبان انگلیسی

کیفیت زندگی را افرایش می‌دهد، مواردی مثل سلامت ذهن، فرصت های شغلی، ر‌ابط و رشد و توسعه فردی رو تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱- ذهن را هشیارتر می کند:
با یادگیری متداوم کلمات و اصطلاحات جدید ذهن همواره درگیر است. مثل این است که هر روز مغز خود را ورزش دهید. در پایان ذهنی هشیار و قدرتمند خواهید داشت. بنابراین اگر می خواهید مغزتان را پروش داده و آنرا هشیارتر کنید، یادگیری زبان انگلیسی بهترین انتخاب است.

۲-افزایش تمرکز:
پژوهش های اخیر نشان می دهند افراد دو زبانه یا چند زبانه، دقت و تمرکز بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند. علت این موضوع نیز تفکر به دو زبان و تغییر مداوم میان زبان مادری و زبان دوم است که منجر به افزایش تمرکز می شود.

۳- حافظه بهتر:
افرادی که زبان دوم یاد می گیرند، در به یاد آوردن اتفاقات حافظه بهتری دارند. آن ها می توانند تمرین های حافظه را بهتر از دیگران انجام دهند و در واقع ذهن آن ها سریع تر کار می کند.

۴- افزایش فرصت های شغلی:
شاید این گونه به نظر نرسد اما فرصت استخدام افراد دو زبانه بیشتر از افراد یک زبانه است زیرا این افراد توانایی بهتری در برقراری ارتباط با انسان های سراسر دنیا دارند و همچنین بهتر از دیگران به تکنولوژی مسلط هستند که فرصت های شغلی آن ها بیشتر است.

۵- افزایش اعتماد به نفس:
اعتماد به نفس همیشه مهارت های جدیدی را در افراد افزایش می دهد. یادگیری زبان خارجی هم از این قاعده مستثنا نیست و علاوه بر این که اعتماد به نفس را بالا می برد و باعث می شود احساس درونی بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

۶- دستیابی به سطح آی کیو بالاتر:
چند زبانه بودن نسبت به تک زبانه بودن باعث می شود که شما مهارت های کلامی و غیرکلامی بیشتری داشته باشید و در نتیجه ناخودآگاه آی کیو شما نیز افزایش پیدا می کند زیرا انعطاف پذیری مغز شما بالاتر است.

۷- مدیریت زمان:
انسان ها دارای یک شغل، رشته مطالعاتی، خانواده، همکار و غیره هستند اما یادگیری زبان جدا از همه شغل ها و تحصیلات، مهارت های مدیریتی شما را به طور جدی افزایش می دهد.

۸- دسترسی به اطلاعات با کیفیت بالاتر:

اطلاعات زمانی ارزشمند هستند که منبع معتبر داشته باشند. اگر فقط یک زبان بلد باشید نمی توانید به منبع های معتبر در کشورهای دیگر هم سر بزنید اما دو زبانه یا چند زبانه بودن باعث می شود که به منابع معتبری برای مطالعات خود دسترسی داشته باشید که قطعاً نسبت به منابع ترجمه شده بسیار مفیدتر هستند.

۹- توانایی بهتر در حل مشکلات:
افراد دو زبانه راحت تر با مشکلات کنار می آیند و آن ها را حل می کنند و همچنین در حل مسئله های ریاضی نیز توانایی بهتری دارند زیرا سطح خلاقیت و انعطاف پذیری ذهن آن ها بالاتر است.

۱۰- افزایش فهم و درک در زبان مادری فرد:
شما نمی توانید یک زبان را به خوبی درک کنید؛ مگر این که حداقل دو زبان بلد باشید. بسیاری از افراد از زبان خودشان چیزهایی مثل صفت، فعل و فاعل را تشخیص نمی دهند اما زمانی که به مطالعه یک زبان دوم می پردازند، این موارد را در زبان دوم شناسایی می کنند که همین امر باعث می شود نسبت به زبان مادری‌شان نیز فهم و درک بیشتری پیدا کنند.


نیکو نورعلیزاده، کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین