جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:01:24 AM

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:بسیاری از طرحهای فرهنگی خراسان رضوی در ادوار قبلی عملیاتی نشد. بنده در مشهد با دو اصطلاح "گردشگری و شهروندی" مخالف هستم زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است و نخستین شهروند آن حضرت بوده‌اند بنابراین امام هشتم(ع) زائر و مجاور دارند.
علم الهدی:ساکنان مشهد شهروند نیستند

به گزارش اقتصادنامه، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت: بسیاری از طرحها فرهنگی خراسان رضوی در ادوار قبلی عملیاتی نشد. بنده در مشهد با دو اصطلاح "گردشگری و شهروندی" مخالف هستم زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است و نخستین شهروند آن حضرت بوده‌اند بنابراین امام هشتم(ع) زائر و مجاور دارند.

علم‌الهدی افزود: اسمها بار معنوی و اقتصادی دارند. مهم است که از چه نامهایی در شهر امام رضا (ع) استفاده می‌شود زیرا امام هشتم (ع) قطب فرهنگی جهان است، آنانی که در این شهر زندگی می کنند شهروند نیستند بلکه مجاور ثامن‌الحجج(ع) هستند.

وی ادامه داد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دینداری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به مشهد می‌آیند زیرا این شهر بخاطر رفت و آمد چهار میلیون زائر خارجی شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (ع) ناهنجاری ایجاد کنند مقابله کنید. در بحث میراث فرهنگی نیز بالاترین میراث این شهر امام هشتم (ع) هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

وی بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران نیز تاکید و بیان کرد: هتلها زوارخانه امام رضا(ع) هستند پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدایی نکرده، هتلداری از نام امام رضا (ع) برای کاسبی خودش سوءاستفاده نکند. این صنف مقدسی که مهماندار امام رضا (ع) است نباید نامشان دچار حاشیه و مشکل شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین