شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 7:51:51 AM
سومین رقیب انتخاباتی رئیسی هم پست گرفت

با انتصاب امیرحسین قاضی زاده هاشمی به عنوان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سومین رقیب ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری نیز در دولت سیزدهم پست گرفت.
سهم پوششی ها از دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حکم رئیس‌جمهور به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد. وی یکی از رقبای انتخاباتی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بود که حالا به عنوان معاون وی انتخاب شده است.

تا قبل از انتصاب قاضی زاده به ریاست بنیاد شهید، دو رقیب انتخاباتی دیگر رئیسی در دولت پست گرفته بودند. ابتدا این محسن رضایی بود که همزمان و در یک حکم، سه پست از رئیس جمهوری گرفت. اوایل شهریور امسال، رئیس جمهور با صدور حکمی محسن رضایی را به سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد. پس از رضایی اما علیرضا زاکانی نیز با رای اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.

زاکانی نیز یکی از رقبای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود که حکم شهردار شدنش را وزیر کشور دولت سیزدهم امضا کرد. با این حساب، تا به امروز سه تن از رقبای انتخاباتی رئیس جمهور، در پست هایی حساس و مهم قرار گرفته اند و سه رقیب سابق دیگر (عبدالناصر همتی، سعید جلیلی و محسن مهرعلیزاده) پستی در دولت یا از طرف دولت ندارند. در این بین، پست نگرفتن همتی و مهرعلیزاده با توجه به مدل مناظرات آنها با رئیسی و همچنین خط و مشی متفاوت با رئیس جمهور، جای تعجب ندارد، اما جا ماندن جلیلی از قطار دولت علامت سوال بزرگی ایجاد کرده است. باید منتظر ماند و دید آیا در آینده جلیلی نیز به جمع دولتی ها می پیوندد؟

در مناظرات انتخاباتی، عبدالناصر همتی معتقد بود جلیلی، رضایی، قاضی زاده و زاکانی به عنوان کاندیداهای پوششی برای ابراهیم رئیسی وارد عرصه انتخابات شده اند و پوششی ها حالا یک به یک سوار قطار دولت می شوند.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین