پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 6:04:39 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:29144
  • زمان انتشار:شنبه 20 شهريور 1400-22:46
  • کاربر:
در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین مطرح شد:

مدیرعامل توسن با اعلام اینکه شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین ۷۰ درصد از سود سال ۹۹ یعنی ۷۱ تومان به ازای هر سهم را تقسیم کرده است، اضافه کرد: دارایی‌های مشهود و نامشهود این شرکت رقمی بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که از نگاه ما، پرسنل این مجموعه و تفکر آینده‌سازی و نوآفرینی در توسن، دارایی واقعی به شمار این مجموعه به شمار می‌روند.
بهره‌مندی ۸۰ میلیون نفر از خدمات توسن در سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین با نماد معاملاتی «توسن» به منظور معرفی خدمات و حوزه فعالیت، مروری بر صورت‌های مالی و تشریح چشم‌انداز و برنامه‌های آتی این شرکت امروز در فرابورس ایران برگزار شد که در ابتدای این نشست بنیانگذار شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین با نماد «توسن» با اشاره به اینکه توسن یک ابزارساز و تولیدکننده نرم‌افزارهای بانکی است، گفت: شرکت توسن اولین‌بار محیط تولید را تجاری کرد و عمده ویژگی آن ریسک‌پذیری و پیشگام بودن در به‌کارگیری فناوری بوده است.

ولی‌اله فاطمی اردکانی با تاکید بر اینکه اگر فناوری، به‌روز نشود، فرصت‌های تجاری نسل‌های قبلی نیز کم کم از بین می‌رود، اظهار کرد: شرکت توسن امروز توانسته نسل سوم نرم‌افزارهای خود را به بازار عرضه کند تا بانک‌های کشور را برای ورود به بانکداری دیجیتال که به بانکداری شناختی نیز معروف بوده و بر مبنای هوش تجاری و هوش مصنوعی طراحی شده است، آماده ‌کند.

وی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین را به عنوان برند جهانی که در اغلب فضاهای نوآوری شناخته‌شده است، معرفی کرد و گفت: همواره پتانسیل‌های بزرگی برای درآمدزایی در این مجموعه وجود دارد؛ چراکه ارائه‌دهنده نسل جدید خدمات در کشور است و با عبور از بانکداری سنتی، این مجموعه در آینده تحول‌ساز خواهد بود.

به گفته فاطمی اردکانی، توسن از زیرساخت‌های ملی بانکداری نیز همیشه جلوتر بوده و اولین نرم‌افزار اینترنت‌بانک کشور را طراحی کرده که در سال ۸۴ رونمایی شده است.

وی در ادامه به اینکه در سال ۹۵ حدود ۴۰ میلیون نفر به واسطه بانک‌ها از خدمات توسن بهره‌مند می‌شدند، اشاره کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۰ میلیون رسیده است و از آنجا که پیش از این بیشتر برای بانک‌ها و شرکت‌ها تولید محصول می‌کردیم، رفته رفته تلاش داریم به صورت مستقیم نیز به مردم سرویس ارائه ‌کنیم.

بنیانگذار شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین استفاده ۴۲ درصد از بانک‌های فعال در کشور از نرم‌افزار بانکداری متمرکز توسن را حاکی از اعتماد این بانک‌ها به این مجموعه و خدمات آن دانست.

فاطمی اردکانی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه توسن در حال کار روی بحث اعتبارسنجی بر اساس شهرت است، گفت: ما معتقدیم که در نسل بعدی بانکداری کشور باید وثیقه و پشتوانه‌های مشهود و فیزیکی حذف شده و دارایی‌های نامشهود اعم از اعتبار فردی و اجتماعی افراد، حسن شهرت، میزان کارآفرینی و ... به اعتبار تبدیل شود.


سرمایه فعلی توسن ۲۰۴ میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، سرمایه اولیه این شرکت در چند سال اول را حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: توسن از محدود مجموعه‌های فعال در حوزه نوآوری است که بدون سرمایه‌گذار و حمایت مستقیم یک بانک، فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر سرمایه آن به ۲۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی با وجود اینکه تمرکز اصلی توسن به نوآوری و نوآفرینی بوده است اما درآمدهای این شرکت در سال ۹۹ حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی شده است تا پایان ۱۴۰۰ به ۴۲۰ میلیارد تومان برسد.

فاطمی اردکانی با اعلام اینکه شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین ۷۰ درصد از سود سال ۹۹ یعنی ۷۱ تومان به ازای هر سهم را تقسیم کرده است، اضافه کرد: دارایی‌های مشهود و نامشهود این شرکت رقمی بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که از نگاه ما، پرسنل این مجموعه و تفکر آینده‌سازی و نوآفرینی در توسن، دارایی واقعی به شمار این مجموعه به شمار می‌روند.

وی همچنین در خصوص تعداد سهامداران فعلی توسن پیش از ورود به بازار سرمایه، اظهار کرد: این شرکت دارای ۹ سهامدار حقوقی بوده و حدود ۲۵۰ نفر از پرسنل این مجموعه که طی سال‌های مختلف با توسن همکاری کرده‌ و ممکن است در حال حاضر در مجموعه حضور داشته باشند یا خیر، نیز سهامدار آن هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، صحبت‌های خود را با اشاره به دورنمای آتی این شرکت پایان داد و گفت: چشم‌انداز آینده توسن که در سال ۸۴ تدوین شد این است که در سال ۱۴۰۴ در جمع ۱۴ شرکت برتر ارائه‌دهنده سرویس‌های بانکداری در جهان و برترین ارائه‌دهنده راهکارهای بانکداری اسلامی در دنیا قرار گیرد که البته از وضعیت محدودیت‌ها و تحریم‌ها نیز متاثر است اما در راستای رسیدن به این هدف همواره در تلاش هستیم.


صادرات محصولات توسن به ۶ کشور مختلف

در ادامه نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، حسام‌الدین جعفری ندوشن مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران که مشاور پذیرش و مشاور عرضه این شرکت است، با اشاره به اینکه بیزنس اصلی شرکت توسن به عنوان یک شرکت دانش‌محور، تولید محصولات و نرم‌افزارهای بانکی است، افزود: تحول حوزه مالکیت بانک‌ها و توسعه بانک‌های خصوصی، موجب شد توسن پا گرفته و توسعه پیدا کند و این شرکت برنامه‌های مهمی برای ایجاد تحول در برنامه‌های دیجیتالی دارد.

جعفری ندوشن محصولات توسن را چندزبانه و مطابق با استانداردهای جهانی و فقه شیعه و سنی دانست و گفت: از این رو این محصولات، قابلیت صادرات دارد به گونه‌ای که توسن علیرغم تحریم‌ها محصولات خود را به ۶ کشور صادر کرده است.

وی در ادامه در خصوص جزئیات فروش و حاشیه سود شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، اظهار کرد: توسن طی سال‌های گذشته هر ساله بیش از ۵۰ درصد رشد فروش داشته و حاشیه سود ناخالص این شرکت نیز بیش از ۵۰ درصد طی سال‌های اخیر بوده است.

به گفته جعفری ندوشن، درآمدهای این شرکت شامل دو بخش فروش نرم‌افزار و پشتیبانی نرم‌افزارهاست که بخش پشتیبانی نیز با توجه به اینکه با ثبات بوده و تداوم دارد، درآمد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران، فروش سال گذشته شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین را ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین سود عملیاتی این مجموعه ۱۲۸ میلیارد تومان و سود خالص نیز ۲۱۰ میلیارد تومان در سال مالی گذشته یعنی پایان آذرماه ۹۹ بوده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین