جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:19:04 AM

یک منبع نزدیک به جبهه مقاومت ملی در منطقه پنجشیر امروز (سه‌شنبه) گفت که درگیری‌های شدید در منطقه ادامه دارد.
ادامه درگیری ها در پنجشیر

به گزارش اقتصادنامه، این منبع به خبرگزاری تاس گفت: از یکشنبه شب، مواضع رزمندگان مقاومت مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته، بنابراین بسیاری از آنها مجبور به عقب نشینی و عزیمت به مناطق کوهستانی شدند. روز دوشنبه، حملات به شدت فشرده ادامه یافت و تاکنون در جریان بوده است. درگیری‌ها در استان اندراب در ولایت بغلان نیز در جریان است.

به گفته این منبع، به دلیل وضعیت متشنج در دره پنجشیر و گلوله باران مداوم از سوی طالبان، اکثریت ساکنان محلی خانه‌های خود را ترک کرده و به کوه‌ها رفته‌اند. هم‌زمان طالبان می‌گویند کنترل خود را بر دره پنجشیر تقویت می‌کنند.

یکی از رهبران طالبان هم از ساکنان این منطقه خواست تا به کوه‌ها فرار نکنند و در خانه‌های خود بمانند، جایی که به گفته وی به آنها آسیبی نمی‌رسد.

علاوه بر این، این منبع اطلاعاتی تأیید کرد که طالبان موفق به تصرف دفتر فرماندار منطقه و مقبره احمد شاه مسعود، پدر احمد مسعود که رهبری مقاومت مسلح در استان است، شده‌اند.

روز دوشنبه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گزارش داد که پنجشیر به طور کامل توسط طالبان کنترل شده و جنگ در خاک افغانستان به پایان رسیده است. احمد مسعود به نوبه خود اعلام کرد که مقاومت در برابر طالبان ادامه دارد و از همه شهروندان افغانستان خواست که به قیام ملی بپیوندند. علی میثم نظری، نماینده رزمندگان مقاومت بعداً تصریح کرد که مقاومت در حال اتخاذ تاکتیک‌های جنگ چریکی است.

منبع:ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین