پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:29:01 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:29003
  • زمان انتشار:يکشنبه 14 شهريور 1400-18:14
  • کاربر:
در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه تشریح شد

عضو هیات‌مدیره سبدگردان ویستا درباره ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری ثبات ویستا عنوان کرد: این صندوق از نوع با درآمد ثابت بوده و کف نرخ سود آن ۲۰ درصد است اما پس از پذیره‌نویسی برآورد ما این است که این نرخ رشد کرده و به بالای ۲۱ تا ۲۲ درصد برسد.
آغاز پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت ویستا به مدت ۶ روز کاری در فرابورس

به گزارش اقتصادنامه، مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا در نشست خبری یک دیدار یک عرضه که به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری ثبات ویستا در فرابورس برگزار شد، با تاکید بر اینکه مدیریت دارایی یکی از بحث‌های مهم و با ارزش در اقتصاد دنیاست، عنوان کرد: کشورهای پیشرفته اگر جایگاهی در اقتصاد دارند به دلیل انتخاب و جذب درست منابع است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، علی روحی مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا با اشاره به اینکه در ایران شرکت‌های مدیریت دارایی، نوپا هستند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته مردم به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه می شدند که تا زمان رشد قیمت‌ها مشکلی وجود نداشت اما با افت بازار، موج نگرانی و فرار سرمایه اتفاق می‌افتاد.

وظیفه مهم شرکت‌های مدیریت دارایی

به گفته روحی شرکت‌های مدیریت دارایی با این هدف متولد شده‌اند که در شرایط صعودی و نزولی بازار بتوانند سرمایه‌ها را به درستی مدیریت کنند.

وی معتقد است ورود به بازار سرمایه منابع را به بخش مولد اقتصاد تزریق می‌کند، اما ورود مستقیم شاید در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش باشد با این حال در طول زمان، قطع‌به‌یقین مخاطراتی به همراه دارد.

دو ویژگی جذاب سبدگردان‌ها

مدیر عامل شرکت سبدگردان ویستا با اشاره به ویژگی‌های شرکت‌های مدیریت دارایی گفت: این شرکت‌ها ابزارهای متنوعی مثل سبدگردان اختصاصی و صندوق‌های مختلفی را مانند درآمد ثابت، سهام و سایر صندوق های تخصصی در اختیار دارند و به ارائه ابزارهای مختلفی مالی متناسب با نیازها، سلایق و سطح پذیرش ریسک افراد، حتی درآمد و سن آنان اقدام می‌کنند.

جزئیات پذیره‌نویسی «ثبات»

در ادامه این مراسم حمید فاروغی، عضو هیات‌مدیره سبدگردان ویستا درباره ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری ثبات ویستا عنوان کرد: این صندوق از نوع با درآمد ثابت بوده و کف نرخ سود آن ۲۰ درصد است اما پس از پذیره‌نویسی برآورد ما این است که این نرخ رشد کرده و به بالای ۲۱ تا ۲۲ درصد برسد.

یک فرصت جذاب

به گفته وی الزام سرمایه‌گذاری ۱۵درصد در بازار سهام یک فرصت برای این صندوق است که با یک گروه متخصص از این فرصت استفاده خواهیم کرد، به همین دلیل هم پیش‌بینی می‌شود بعد از پذیره‌نویسی نرخ سود آن بالاتر برود.

فاروغی نقدشوندگی بالای این صندوق را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این صندوق دارای بازارگردان است که قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می‌برد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر زمان اقدام به فروش واحد‌های صندوق کنند.

لازم به ذکر است پذیره‌نویسی واحدهای صندوق «ثبات» از امروز یکشنبه ۱۴ شهریورماه به مدت ۶ روز کاری آغاز شده و مدت فعالیت آن نیز نامحدود است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین