پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:37:16 AM
با خروج آخرین گروه از نظامیان آمریکا

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) اعلام کرد پس از بیست سال جنگ در افغانستان آخرین سرباز خود را از این کشور خارج کرده است.
افغانستان ماند و طالبان+داعش

به گزارش اقتصادنامه، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) اعلام کرد پس از بیست سال جنگ در افغانستان آخرین سرباز خود را از این کشور خارج کرده است. ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده نیروی واحد تفنگداران نیروی دریایی ارتش آمریکا، در یک ویدئو کنفرانس خبری گفت:‌«من اینجا هستم تا پایان عقب‌نشینی از افغانستان و اتمام عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی، افغان‌های آسیب‌پذیر و شهروندان کشورهای ثالث را اعلام کنم.»

همزمان با این اعلام رسمی، عکسی از آخرین سرباز آمریکایی که خاک افغانستان را ترک کرده منتشر شده است. این عکس که با دوربین دید در شب گرفته شده است، یک فرد نظامی را نشان می‌دهد که تنها و تفنگ در دست یک دقیقه قبل از ساعت نیمه‌شب در حال سوار شدن بر هواپیمای آمریکایی است. اما او کیست؟

همان‌طور که مرکز فرماندهی ارتش آمریکا گفته است این فرد کریستوفر تاد دوناهو نام دارد که ژنرال دو ستاره ارتش ایالات متحده است و در حال حاضر به عنوان فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد در پایگاه نظامی فروت برگ کارولینای شمالی خدمت می‌کند. این ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا عموما با نام کریس دوناهو شناخته می‌شود، در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود در پست‌های مختلف ستاد فرماندهی ارتش آمریکا و واحد عملیات ویژه خدمت کرده است.

وی که فارغ‌التحصیل آکادمی نظامی سنت وست پوینت نیویورک است، در سال ۱۹۹۲ به عنوان ستوان دوم به شاخه پیاده‌نظام پیوست. اولین مأموریت وی فرمانده دسته تفنگداران لشکر ۲ پیاده نظام بود و سپس با لشکر ۸ ارتش در کره جنوبی و همچنین گردان سوم رنجر حاضر شد. در سال ۱۹۹۸ وی به هنگ ۷۵ تکاور رفت و آن‌جا به عنوان دستیار افسر عملیات انتخاب شد. سپس در سال ۲۰۰۲ به عنوان نیروی داوطلب نخستین عملیات خود را برای گروهان عملیاتی نیروی ویژه ارتش موسوم به نیروی دلتا انجام داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین