جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:02:25 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:28364
  • زمان انتشار:شنبه 16 مرداد 1400-16:26
  • کاربر:
با امضای تفاهم نامه بین سایپا و وزارت بهداشت صورت گرفت:

با امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گروه خودروسازی سایپا، واکسیناسیون کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه‌سازان کشور با مدیریت این گروه خودروسازی آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون کارگران صنایع خودرو و قطعه سازی کشور با مدیریت سایپا/ رئیسی: عملکرد تولیدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سایپا در دوران کرونا ارزشمند بود/ تزریق واکسن روزانه کشور از ۵۰۰ هزار دوز بالاتر

به گزارش اقتصادنامه، براساس این تفاهم نامه، گروه خودروسازی سایپا به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در صنعت خودرو و قطعه سازی، مدیریت واکسیناسیون کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه سازی را از امروز شنبه (۱۶مردادماه) آغاز کرد.

همزمان با امضای این تفاهم نامه، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیش از یکسال و نیم است که جهان درگیر بیماری منحوس کرونا شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح دنیا برای مهار این پاندمی، بحث واکسیناسیون است که ما نیز در ایران، بر اساس سند ملی واکسیناسیون که مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.

وارد فاز سوم واکسیناسیون شده ایم

رئیسی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران خاص و زمینه ای در حال پایان است و ما عملا وارد فاز سوم شده ایم، افزود: فاز سوم واکسیناسیون شامل مشاغل پرخطر و کسانی هستند که به واسطه کار در مراکز تجمعی بیشترین احتمال بیماری و انتقال آن را در جامعه دارند. برهمین اساس واکسیناسیون گروه هایی مثل رانندگان سرویس های حمل و نقل عمومی، دریایی، ریلی و هوایی و همچنین معلمان و استادان دانشگاه را شروع کرده ایم.

وی گفت: یکی از درخشان ترین گروهی که در ایام کرونا با وجود مخاطرات بالا نقش بسیار ارزنده و درخشانی در حرکت چرخ های اقتصاد کشور داشتند، صنایع بزرگ بودند که در سال جهش تولید واقعا مردانه ایستادگی کردند. طی این یکسال و نیم گذشته خوشبختانه درصنایع بزرگ از جمله خودروسازی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و سختگیرانه ای که وجود داشت، با توجه به حجم بسیار نیرو در محیط تولید، کمترین میزان ابتلا به این بیماری را داشتیم.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته دراین حوزه، به ویژه گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در حوزه صنایع خودرو و قطعه سازی کشور، گروه خودروسازی سایپا به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هماهنگی و مدیریت واکسیناسیون این صنایع انتخاب شد تا با همکاری سایر صنایع فعال در این حوزه، ان شاءالله بتوانیم بر اساس برنامه ریزی انجام شده، واکسیناسیون این بخش از جامعه را نیز انجام دهیم.

عملکرد ارزشمند سایپا در مقابله با کرونا

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه این واکسیناسیون فقط محدود به بحث صنعت خودروسازی نیست و سایر صنایع نیز به تدریج واکسیناسیون را آغاز خواهند کرد، افزود: سایپا یکی از بزرگترین خودروسازان کشور است که بیش از ۴۰ هزار نفر در آن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیریت ارشد این گروه خودروسازی در یکسال و نیم گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشت و علاوه بر آن در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، میزان قابل توجهی ماسک و مواد ضدعفونی کننده تولید کرد و کاملا رایگان در اختیار کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی قرار داد که جای تقدیر دارد.

رئیسی افزود: از شروع واکسیناسیون گروه های خاص در کشور، پیگیری های زیادی که از سوی مدیران ارشد گروه سایپا صورت گرفت و اعلام آمادگی کردند که علاوه بر واکسیناسیون پرسنل و کارگران این خودروسازی، می توانند سایر خودروسازان و قطعه‌سازان فعال در این صنعت را نیز پوشش دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گزارش هایی که در ستادملی کرونا ارائه می شود، اظهار کرد: براساس این گزارش ها به دلیل رعایت پروتکل ها در صنایع بزرگ، تعداد کم ابتلا و فوتی در مقایسه با آمارهای جامعه، مطلوب بود. دلیل این امر، علاوه بر رعایت پروتکل ها، آموزش های خوبی بود که به پرسنل داده شد؛ به ویژه گروه خودروسازی سایپا که در بحث تهیه و انتشار محتوا عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

عبور از مرز ۵۰۰ هزار واکسن در روز

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت بالای ۵۰ سال کشور، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و گروه های مشاغل پرخطر هم بین ۴ تا ۵ میلیون نفر هستند، افزود: کل واکسن وارداتی و توزیع شده تا چهارشنبه گذشته، نزدیک به ۱۹ میلیون دوز بوده که حدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز تزریق شد.

وی ادامه داد: علاوه بر گروه های شغلی اضافه شده به مشمولین دریافت واکسن، گروه های سنی جدید نیز جمعیت بیشتری نسبت به گروه های سنی قبلی دارند، بنابراین ما ظرفیت افزایش میزان تزریق واکسن را بالا برده و به بیش از ۵۰۰ هزار دوز در روز رسانده ایم.

رئیسی افزود: این آمار یک رکورد مناسبی است و باز هم توانمندی در کشور وجود دارد که ما بتوانیم با کمک بسیج و صنایع کشور، میزان واکسیناسیون را بالاتر نیز ببریم.

واکسیناسیون یک اقدام جدی در رفع موانع تولید است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز پس از امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت ضمن قدردانی ویژه از وزارت بهداشت و کادر درمان کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند، اظهار کرد: در سالی که مزین به شعار تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است وزیر بهداشت و معاونان ایشان، همت به خرج دادند تا به نوبه خود در رفع یکی از موانع بزرگ در مسیر تولید مثمرثمر باشند و بزرگترین دغدغه فکری، ذهنی و روحی پرسنل تولید در صنایع خودرو و قطعه سازی را رفع کنند.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: یکی از صنایع بزرگی که تعداد قابل توجهی نیروی انسانی در خطوط تولید آن مشغول به کار هستند، صنایع خودرو و قطعه سازی کشور است که ناگزیر به فعالیت تجمعی در سالن های تولید هستند. این حجم زیاد نیروی انسانی شاغل با وجود اجرای سختگیرانه پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری های مهندسی در خطوط تولید، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ... همچنان در معرض ابتلا به این بیماری منحوس هستند.

سلیمانی گفت: پس از آنکه واکسیناسیون کادر درمان و در ادامه گروه های آسیب پذیر جامعه انجام شد، لازم بود تا کارگران خطوط تولید صنایع بزرگ از جمله خودروسازی که در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند نیز با دریافت واکسن، بدون دغدغه و نگرانی، تلاش برای رونق اقتصاد و صنعت کشور را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، بتوانیم وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم، افزود: ما در گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی دقیقی انجام داده ایم تا بتوانیم در یک زمان بندی مناسب و براساس تعداد واکسن هایی که تامین می شود و در اختیار ما قرار می گیرد، بتوانیم واکسیناسیون تعداد زیادی از کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه سازی کشور را مدیریت و عملیاتی کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین