پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 2:18:55 AM
وزیر نفت مطرح کرد:

وزیر نفت در رابطه با نشست اوپک پلاس و تاثیر نقش ایران در بازار جهانی نفت توضیحاتی را ارائه داد.
اوپک پلاس نمی تواند سهم ایران را نادیده بگیرد

به گزارش اقتصادنامه، زنگنه وزیر نفت گفت: در نشست امروز همان تصمیم قبلی تصویب شد. تصمیم قبلی این بود که اوپک پلاس ماهی ۴٠٠ هزار بشکه افزایش تولید داشته باشد تا به تولید آوریل ۲۰۲۰ که آن مبنا است برسد، بحثی که در نشست امروز با امارات صورت گرفت تاثیری در تولید نداشت و در رابطه تقسیم تولید بین اعضا بود  در مجموع ظرف ١۵ ماه، ۵.٨ میلیون بشکه به بار اضافه خواهد شد.

وزیر نفت تشریح کرد: در تمامی بحث‌ها برگشت ایران یک پدیده بسیار مهمی خواهد بود و هر زمانی که این اتفاق بیفتد اوپک پلاس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که اثر اوپک پلاس بر روی بازار نفت چگونه است؟ بیان کرد: قیمت‌ها به سمت بالا نخواهد رفت به علت اینکه این مقداری که به بازار می‌آید یک تولید اضافه برای بازار محسوب می‌شود و عدم توازنی در عرضه و تقاضا اتفاق نخواهد افتاد و یک شرایط اطمینان بخشی برای آینده خواهد بود.

وزیر نفت در پایان بیان کرد: اوپک پلاس به علت کرونا در بازه‌ای از زمان تولیدش را کاهش داده بود ولی در حال حاضر رشد اقتصادی نسبت خوبی در جهان حاکم است و همه آگاه هستیم که قیمت بالای نفت در کوتاه مدت همه را خوشحال می‌کند، اما در بلند اگر انرژی‌های جایگزین و تولید‌های گران را در نظر بگیریم خبر خوبی برای اوپک نیست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین