پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 2:58:17 PM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:27832
  • زمان انتشار:سه شنبه 1 تير 1400-17:35
  • کاربر:.

با خوش‌بینی پیرامون بهبود سریع تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت افزایش یافت.
قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایبنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت خام افزایش یافت، قیمت نفت برنت برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹ به بشکه ای ۷۵ دلار رسید، در حالی که سرمایه گذاران درباره بهبود سریع تقاضای جهانی نفت و کاهش نگرانی ها از بازگشت زودهنگام نفت خام ایران، خوش بین بودند. معاملات آتی نفت خام برنت در ماه آگوست با ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه ۷۵.۲۳ دلار افزایش یافت که بیشترین از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ بود. هربشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) درماه جولای با ۴ سنت یا ۰.۱ درصد ۷۳.۷۰ دلار در هر بشکه بود. WTI برای آگوست با افزایش ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد به ۷۳.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

روز دوشنبه نفت برنت ۱.۹درصد و WTI ۲.۸ درصد جهش کردند. هر دو نفت در چهار هفته گذشته با خوش بینی به سرعت واکسیناسیون COVID-۱۹ جهانی و افزایش سفرهای تابستانی با خودرو افزایش یافته اند. این بازپرداخت حق بیمه نقدی نفت خام در آسیا و اروپا را به بالاترین قیمت چند ماهه رسانده است.

یک تحلیل گر گفت: گرایش بازار با چشم انداز بهبود تقاضای جهانی قوی باقی می ماند و افزود که رشد در بازار سهام آسیا هم به افزایش ریسک سرمایه گذاران کمک می کند. روز سه شنبه سهام های جهانی بهبودی بیشتری نشان داد، با رشد بازارهای آسیا از پایین ترین سطح چهار هفته گذشته و تمرکز سرمایه گذاران بر رشد اقتصادی، نگرانی ها از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو زودتر از موعد را جبران شد. پیش بینی های قیمت نفت خام برنت در سال جاری و سال آینده افزایش دارد و گفته می شود که تأمین بیشتر نفت و بهبود تقاضا می تواند قیمت نفت را برای مدت کوتاهی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بکشاند.

به گفته یک تحلیل گر، با کاهش ذخایر نفت خام برای چهار هفته، سرمایه گذاران داده های هفتگی موجودی ایالات متحده را زیر نظر گرفتند. روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد پیش بینی می شد که سهام های نفت خام ایالات متحده در پنجمین هفته متوالی افت کند، در حالی که هفته گذشته محصولات تقطیری و بنزین افزایش یافته است.

انتظار می رود قیمت نفت با وجود انتظار افزایش سریع تقاضای سوخت همراه با بهبود اقتصادی در اروپا و ایالات متحده، ثبات داشته باشد. شکاف قیمت بین این دو قرارداد فعال نفتی در جهان به کمترین مقدار ۷ماه گذشته، نشان می دهد که تولید نفت ایالات متحده هنوز در رکود COVID-۱۹ است و احتمال دارد این بازار عرضه کمتری داشته باشد.

روز یکشنبه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران پس از پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، متوقف شد. روز دوشنبه آقای رئیسی از گفتگوهای ایران و شش قدرت جهانی برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ پشتیبانی کرد، اما دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را حتی با وجود برداشتن همه تحریم های واشنگتن، رد کرد.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین