پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 10:41:12 PM
ناگفته هایی از رویکرد سیاسی شریعتمداری

محمد شریعتمداری که حدود چهارسال به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهوری به انجام وظیفه پرداخت، از سوی حسن روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد.
از عضویت در جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تا حمایت از ری شهری در انتخابات دوم خرداد

 به گزارش  اقتصادنامه، محمد شریعتمداری متولد سال 1339 تهران و دارای مدیرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

وزی وی عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و از حامیان محمدی ری شهری نامزد ریاست جمهوری در انتخابات سال 1376 بود.

وزیرر پیشنهادی 57 ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت به رغم طرفداری از گزینه امنیتی آن سال، با پیروزی رئیس اخلاق مدار دولت اصلاحات، در هشت سال این دولت عهده دار پست وزارت بازرگانی شد و به جمع اصلاح طلبان پیوست.

بررسی پیشینه شریعتمداری در ارزیابی مجلس شورای اسلامی از وی، نشان می دهد که اعتماد جناح‌های مختلف سیاسی کشور به شریعتمداری موجب شد تا وی در دو نوبت مراجعه دولت به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد، با بالاترین آراء (دوره نخست با 199 رأی و دوره دوم با 215 رأی) روبرو شود.

شریعتمداری در کارنامه کاری خود مدت 12 سال در سمت ریاست کمیسیون و نیز ریاست هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور را دارد.

وی مدت هشت سال وزارت خود، ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران را نیز بر عهده داشت.

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم طی سال‌های 84- 1376 عضویت هیئت امنای دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی را بحکم رئیس جمهور و نیز عضویت هیئت امناء بنیاد شهید و امور ایثارگران را به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و حکم ریاست جمهوری بر عهده داشت .

شریعتمداری علاوه بر پست معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی ایران، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی را برعهده داشت .

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، مدت 20 روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان دراختیار داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین