جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 6:37:54 PM
پیش بینی روند بازار ارز در ۱۳ خرداد

شب گذشته اخبار مثبتی از توافق هسته‌ای منتشر شد. فعالان بازار می‌گویند قیمت دلار در نیمه نخست روز تحت تاثیر این خبر کاهشی می شود و در ادامه روز در مسیر نوسان صعودی قرار می گیرد.
زندان موقت در بازار ارز/ واکنش قیمت دلار به خبر توافق

به گزارش اقتصادنامه، قیمت دلار در روزهای اخیر توان صعود به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را از خود نشان نداده است. هم زمان معامله گران اجازه نداده اند که قیمت این ارز به زیر حمایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی ریزش کند. به نظر می رسد، روز پنج شنبه نیز قرار نباشد که قیمت دلار از این زندان موقت رها شود.

تنها محرک نوسان دلار
تحلیل گران باور دارند، بازار تنها در صورتی دچار تغییرات معنادار می شود که خبر مشخصی از مذاکرات هسته ای منتشر شود. به عنوان مثال، دیشب بازار با خبر احتمال دستیابی طرف های مذاکره کننده برجام به یک پیش نویس با افزایش فروش ها مواجه شد و در مقطعی حتی تا محدوده ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان افت کرد. با این حال، زمانی که اعلام شد در این دور توافقی حاصل نشده است و مذاکرات به دور بعدی رفته است، بار دیگر تعداد خریداران بیشتر شد و قیمت دلار به سوی محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومانی حرکت کرد.

فرصت بازارساز و نوسان گیران دلار
با اینکه دیشب خبری از توافق هسته ای منتشر نشد، ولی اظهارات خوش بینانه ای در مورد بالا رفتن احتمال رسیدن به توافق منتشر شد. برخی فعالان اعتقاد دارند در نیمه اول روز پنج شنبه بازارساز با تکیه بر همین اخبار و افزایش عرضه ارز، قیمت دلار را در جهت کاهشی قرار داد. با این حال، فعالیت صرافی های بانکی عموما در حدود ساعت ۲ بعدازظهر پنج شنبه خاتمه می یابد و نوسان گیران فرصت دارند که در معاملات پشت خطی و در تعطیلات، قیمت دلار را بار دیگر در جهت افزایشی قرار دارند. ممکن است عده ای از بازیگران با احتیاط قبل از تعطیلات، معاملات خود را ببندند.

منبع: اقتصادنیوز



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین