پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:19:14 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:27603
  • زمان انتشار:سه شنبه 11 خرداد 1400-21:35
  • کاربر:

دادستان کاشان گفت: به لطف صنعتگران و آمار کم بیکاری در این شهر،پرونده های پیچیده قضایی وجود ندارد و به همین دلیل است که جایگاه واحدهای تولیدی از مسجد کمتر نیست.
نشست دادستان کاشان با تولیدکنندگان برای پشتیبانی از تولید

به گزارش اقتصادنامه، در نشست مشترک صنایع کاشان با مسئولان قضایی که به ابتکار عمل شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران در محل سایت این کارخانه برگزار شد دکتر دهقانی میهمان شماری از تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید بود تا «مشکلات صنایع بخش خصوصی شرکهای صنعتی امیرکبیر1 و 2 » را بررسی کند.
دادستان در این نشست با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت همه جانبه از تولید گفت: بنده ضمن تجلیل و قدردانی از جایگاه تولید کنندگان و تشکر از روحیه کارآفرینی آنها در شرایط اقتصادی موجود برای اولین بار می گوییم که به لطف صنعتگران و آمار کم بیکاری در این شهر،پرونده های پیچیده قضایی وجود ندارد و به همین دلیل است که جایگاه واحدهای تولیدی از مسجد کمتر نیست و صنعتگران می بایستی از این حیث به خود ببالند.

درد دل تولیدکنندگان با رئیس قوه قضائیه
پیش از سخنان این مقام بلند پایه قضایی کاشان تعدادی از اصحاب تولید نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‎ها و دغدغه ‎ها و راهکار‌های پیشنهادی خود برای بهبود وضعیت تولید و صنعت کاشان پرداختند:
امیرحسین جلالی مدیرعامل شرکت ایسکراگفت: مهمترین موضوع عدم پرداخت خسارت های ناشی از حوادث کار در سالهای گذشته از سوی شرکت های بیمه است و این در حالیست که در محاکم به حوادث سنوات گذشته رسیدگی شده و حکم صادر می شود.
یکی از تولیدکنندگان صنایع فرش در کاشان با اشاره به موضوعات عدیده در حوزه تولید گفت: کاشان در حال تبدیل شدن از شهر صنعتی به شهر خدماتی است. تامین مسکن برای کارگران به دلیل گرانی های بیش از حد خیلی سخت شده است،که این امر موجب شده تا نیروهای ماهر و نیمه ماهر کاهشی شود که به نوعی رقابت بین کارفرماها بوجود آمده است که با افزایش نرخ حقوق و دستمزد بالا در برخی از صنایع کششی برای آن وجود ندارد.
حجازی تولید کننده مواد ضدعفونی کننده در این نشست تصریح کرد که: صنایع شهر کاشان برخلاف صنایع برخی نقاط دیگر نظیر خوزستان و اراک و شهرهای بزرگ صنعتی بیشتر خصوصی هستند و به این دلیل است که ادارات دولتی در کاشان اینقدر در تقابل با صنایع هستند در حالیکه در نقاطی که شرکتهای بزرگ دولتی مستقر هستند، این تقابل دیده نمی شود.

دیانت یکی دیگر از تولیدکنندگان حاضر در این جلسه افزود: نحوه تعیین مشاغل سخت و زیان آور، در کاشان به درستی مشخص نشده است و در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی، بصورت سلیقه ای و سطحی تعیین می گردد.

وی ادامه داد که: مشکل اصلی تولید کنندکان، سلیقه ی عمل کردن به قانونین می باشد که متاسفانه برخی از مدیران ادارات تفسیر نادرست از اجرای قانون را دارند که این امر سبب شده تا چوب لای چرخ تولید گذاشته شود که همین تفسیر نادرست و عمل به آن بدون در نظر گرفتن مصلحت تولید خسارت جبران ناپذیری را به تولید کنندگان بزرگ و کوچک وارد کرده است.
ایشان همچنان با اشاره به نبود زیر ساخت های لازم در شهرک های صنعتی از جمله حمل و نقل عمومی خواستار بهبود زیرساخت مناسب برای رفاه حال کارگران شد.

در پایان این نشست دادستان شهرستان کاشان گفت : تولید کنندگان می توانند با هماهنگی قبلی در جلسه هفتگی که دوشنبه ها در دادستانی با حضور مقامات مسئول شهرستان تشکیل می شود شرکت کرده و مشکلات خود را در آن جلسه مطرح کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین