شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 7:39:33 AM
جعفر قادری در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:در تمامی کشورهای دنیابنگاه‌های تولیدی که در برابر حوادث و وقایع دچار بحران می‌شوند، بازار پول و سرمایه در خدمت بنگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف تولیدی بنگاه‌ها بتوانند نیازهای بخش‌های مختلف را تامین کنند.
نقش بانک‌های خصوصی در تامین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی

جعفر قادری در گفت‌وگو با اقتصادنامه عنوان کرد: در چنین شرایط حمایت سیستم بانکی احساس می‌شود به ویژه آنکه در دوران کرونا در کشور با موضوع کاهش گردش مالی واحدهای تولیدی مواجه بودیم، بنابراین منابع مالی برای تامین نیروهای انسانی و سرمایه های واحدهای تولیدی نیاز است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بانک دی به عنوان یکی از ۵ بانک برتر خصوصی می‌تواند حامی تولیدکنندگان باشد، تصریح کرد: بانک‌ها یکی از مهمترین نقش‌ها را در حمایت از بنگاه‌های تولیدی دارند، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی که بانک ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند چرخه تولید را تقویت می کند البته در این میان حمایت‌های بیمه‌ای نیز بسیار ضروری است.
قادری ادامه داد: حمایت‌های مالی از سوی بانک‌ها اقدامی مرسوم است که از طریق آن بتواند معضلات واحدهای تولیدی را حل کنند در واقع بانک ها از طریق طرح های مختلف از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنند تا پیامدهای ناشی از کرونا مدیریت شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان افزود: اینکه تسهیلات کوتاه مدت و میان مدت به ظرفیت واحدهای تولیدی بستگی دارد و در کنار آن نکته قابل توجه آن است که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در تامین منابع مالی چه تسهیلاتی را در اختیار بانک‌ها قرار دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین