جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:33:30 PM
یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

یک کارشناس امور بانکی مطرح کرد: با توجه به شعار سال که تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است می‌طلبد که همه دستگاه ها تلاش کنند و با مقررات زدایی هایی که برای از بین بردن موانع برای پشتیبانی از تولید است گام بردارند.
دولت به بنگاه‌های تولیدی یارانه تسهیلاتی بدهد/ بانک صادرات بانک حمایت‌کننده از تولید است

حجت‌الله فرزانی در گفت‌وگو با اقتصادنامه عنوان کرد: برای بانک ها موضوع پشتیبانی از تولید و بنگاه‌های تولیدی یکی از دغدغه های مهم است تا با توجه به شرایط تولید وشیوع کرونا بتوانند در بازار کسب و کار به تولید بپردازند، هر چند که در یک سال اخیر به دلیل شرایط اقتصادی تحریم و شیوع کرونا فعالیت در بازارهای بین المللی با کاهش مصرف داخلی و تعطیلات واحدهای تولیدی همراه بود.
او افزود: بسیاری از بنگاه‌های تولیدی به دلیل شیوع کرونا دچار کمبود نقدینگی شدند که در پی آن بیکاری افزایش پیدا کرد،از سوی دیگر بانک ها با در دست داشتن منابع سپرده می توانند نقدینگی خود را برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی ادامه دهند، چرا که فعالیت اقتصادی با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش ممکن است.
این کارشناس امور بانکی و اقتصادی با بیان این که در شرایط فعلی بانک ها دیدگاه متفاوتی را در حمایت از بنگاه های تولیدی دارند، تصریح کرد: این موضوع که نگاه اقتصادی بانک ها در میان باشد و بانک ها به سود زیان خود توجه کنند نیازمند آن است که دولت با در نظر گرفتن یارانه تسهیلات بنگاههای تولیدی را در بازپرداخت تسهیلات حمایت کند در شرایط فعلی دولت و حاکمیت ناگزیر به حمایت و پشتیبانی از تولید هستند و بنگاهها با در اختیار داشتن منابع حاصل از تسهیلات می توانند به استمرار تولید ادامه دهند.
فرزانی در بخش دیگری از گفته های خویش با اشاره به پیشرفت بانک ها در حمایت از بنگاه های اقتصادی گفت: برخی از بانک ها مانند بانک صادرات به حمایت از بنگاههای تولیدی پرداختندو با داشتن ضوابط و شرایطی تسهیلات را به تولید کنندگان ارائه می کند.
او ادامه داد: در فضای فعلی کشور باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرکت ها مطابق معمول گذشته نمی توانند به دلیل موانع و تحریم به صادرات بپردازند و به همین دلیل است که بانک‌ها در زمینه صادرات نقش چندانی ندارند و باید گزارش‌ها در این مورد بررسی شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین