يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 12:28:14 PM

محمد طبیبیان، اقتصاددان در کانال تلگرامی خود نوشت: نمی‌دانم چه وقت یک فکر اساسی خواهد شد. تولید و فروش مرغ باید در اختیار بخش خصوصی باشد چون کاری است که ازبخش خصوصی ساخته است.
قیمت‌گذاری دستوری کمر تولید‌کننده داخلی را شکسته

به گزارش اقتصادنامه او ادامه داد: دولت عمیقاً مشغول دخالت است. حتی ستاد درست شده که تاکنون تصمیمش فروش مرغ درسته و ممنوع بودن مرغ تکه شده بود!! که این خود تاریخی خواهد شد. قیمت گذاری دستوری کمر تولیدکننده را شکسته و واردات در برنامه قرار گرفته شاید متوجه نیستند واردات با ارز ۴۲۰۰ یا هر ارز غیر از نرخ بازار، تولیدکننده داخلی را از بازار بیرون می‌کند. یکی به نفع ترکیه، واردکنندگان و ناظرین ذبح که حقوق بر حسب یورو هم می‌گیرند.

طبیبیان تصریح کرد: در عوض آنجا که در تمام کشورها دولت درگیر است یعنی واکسن زدن، و برای تضمین جامع بودن پوشش وجود دولت لازم است، می گویند بخش خصوصی درگیر شود. بعد در کشور سرمایه‌داری آمریکا واکسن مجانی است اینجا، می‌گویند در ناصر خسرو قیمت.های نجومی مطرح است. واقعاً یک تغییر پارادایم لازم است این شیوه کارکردی نیست بلکه سر شار از زیان مالی و جانی برای مردم است از هر دو طرف چه مرغ چه واکسن و سایر موارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین