جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:53:38 PM
عبدالناصر همتی خبر داد؛

رییس کل بانک‌مرکزی در یادداشت صفحه شخصی‌اش عنوان کرد: بانک مرکزی در پی انتخاب بهترین راهبرد است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.
ویرایش اولیه سند جامع رمز پول

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایبنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌ مرکزی دریادداشتی درباره درباره رمزپول بانک مرکزی، نوشت: درسال های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است. 

وی افزود: طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان در باره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. 

رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: ازجمله اهداف بانک های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است. 

به گفته همتی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده وجهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین