جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:31:25 PM

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران امروز (پنج‌شنبه) با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری قبل (سه‌شنبه) به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.
افزایش قیمت سکه بهار آزادی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه امروز، ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید، انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۴۴ دلارو ۲۸ سنت فروخته شد.

قیمت سکه از ۳۰ دی‌ماه تا چند روز گذشته در کانال ۱۰ میلیون تومانی در نوسان قرار داشت، اما به تدریج رشد کرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند صعودی داشته است.

همچنین افزایش قیمت انس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر انس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.  

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین