جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 8:23:45 PM

دیروز طلا روند افزایشی به خود گرفت؛ دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی تضعیف شاخص دلار بود.
تغییر شاخص دلار، قیمت طلا را بالا برد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از  اقتصادنیوز،  یکی از دلایلی که باعث شد دلار روند کاهشی به خود بگیرد، افزایش انتظار برای محرک های مالی در آمریکا بوده است. این محرک ها اگر تصویب شود می تواند عرضه دلار در اقتصاد آمریکا را بالا ببرد طبیعتا وقتی عرضه دلار بالا رود ارزش ان پایین خواهد آمد.

براساس گزارش کتیکو، بازار طلا برخی از دستاوردهای خود را حفظ کرده است زیرا در زیر مقاومت بحرانی حدود 1850 دلار در هر اونس باقی مانده است و واکنش کمی به آخرین اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو داشته است.

روز چهارشنبه ، پاول در یک سخنرانی در کلوپ اقتصادی نیویورک ، مسائل ادامه دار در بازار کار ایالات متحده را برجسته کرد زیرا اقتصاد ایالات متحده همچنان اثرات مخرب همه گیری COVID-19 را احساس می کند.

پاول خاطرنشان کرد که در آخرین داده های استخدام از ژانویه(دی) ، بیش از 10 میلیون نفر در مقایسه با فوریه(بهمن) 2020 هنوز بیکار هستند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به هزار و ۸۴۲ دلار رسید که نشان از ۴ دلار و ۵۰ سنت یا ۰.۲۵ درصد است. البته نسبت به ۳۰ روز گذشته ۱.۱۰ دلار یا ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارش سایت اینوستینگ، در حال حاضر سرمایه گذاران فروش طلا را در نظر دارند.

 

تاثیر نرخ بیکاری

اگرچه نرخ بیکاری ایالات متحده ماه گذشته   از بالای 14 درصد به 6.3 درصد کاهش یافته است ، پاول خاطرنشان کرد که این آمار تأثیر کاملی را که همه گیری همه گیر بر کارگران آمریکایی گذاشته است ، به دست نمی دهد.

کارشناسان هم اعتقاد دارند که ایالات متحده هنوز از یک بازار کار قوی فاصله دارد ، آنها با صبر و حوصله سازگار خواهند بود ، و تا زمانی که پیشرفت قابل توجهی بیشتر دیده نشود ، باقی خواهد ماند.

عدم اطمینان بازار کار حتی در صورت بازگشت کارمندان به دفتر نیز همچنان بالا خواهد بود. بازگشت به حداکثر اشتغال احتمالاً بسیار دورتر است زیرا بسیاری از مشاغل بر روی اتوماسیون و کار با نیروی کار کمتر تمرکز دارند. و در بلند مدت برای قیمت طلا بسیار مثبت خواهد بود.

 

افزایش قیمت نفت

براساس گزارش مارکت واچ، نفت قیمت خام پس از آنکه گزارش موجودی نفت موسسه انرژی آمریکا بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش ذخیره داد و همچنان که دلار برای چهارمین روز متوالی روند نزولی ماند ، افزایش یافت. اگر منابع جهانی به روند کاهشی خود ادامه دهند ، بازار انرژی فشارهای خود را ادامه خواهد داد. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 6.6 میلیون بشکه کاهش یافت ، بسیار بیشتر از برآورد کاهش 3.5 میلیون بشکه در روز بوده است.

گزارش EIA به طور کامل صعودی نبود زیرا صادرات تقریباً 25٪ کاهش یافت و به پایین ترین سطح در هفته ها رسید و تقاضای بنزین زیر 8 میلیون بشکه بود زیرا هوای زمستان بسیاری از آمریکایی ها را از جاده دور کرد.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت با افزایش کمتر از نیم درصد به ۶۱ دلار و ۲۵ سنت رسید. وست تگزاس اینترمدییت نیز با افزایش ۰.۲۲ درصد به ۵۸ دلار و ۴۹ سنت رسید.

اقتصادنیوز



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین