پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 10:48:06 PM

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.
افزایش  بیش از ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایبنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیستم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۲۰ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۵۷ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۰ هزار و ۱۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۶۱ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۵۵۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۱ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۱۸۴۱ واحد افزایش به رقم ۸۵۸  هزار و ۶۳۳  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۸۲۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، کویر و وپخش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۵۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۹ هزار و ۳۰۳میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کروی(توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کاوه، سخاش، شفارس، کلوند و خزر بود. همچنین نماد معاملاتی وپخش(داروپخش‌ (هلدینگ) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فپنتا، دانا، بکاب، تکنو، دتماد و لبوتان قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، شپنا، خگستر،  برکت و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سفار، سیتا، پالایش، فولاد، کاوه و پارند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کدما، پرداخت، حتوکا، خودرو، بکاب، کسرام و وسخراج بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون فلزات اساسی، فنی مهندسی، فراورده نفتی و تامین آب، برق، گاز با روند افزایشی همراه شدند و شاخص صنایع انتشار و چاپ، سایر معادن و محصولات چوبی با کاهش مواجه شدند.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین