پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 8:34:35 PM
از سوی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت گرفت:

با حکم شریعتمداری وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مسئول پیگیری مسائل توسعه‌ای استان خراسان جنوبی شد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون مسئول پیگیری مسائل توسعه‌ای استان خراسان جنوبی شد

به گزارش اقتصادنامه، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه ای با اعضای هیات مدیره و معاونین بانک با طرح موضوع فوق اظهار داشت: راهبردها و چارچوب‌های مشخصی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هدفمندسازی سفرهای استانی سران دستگاه‌های تابعه وزارتخانه تبیین گردیده است.

وی افزود: در مقطع کنونی مسائل توسعه‌ای چند استان کم‌برخوردار از سوی وزیر مورد تاکید بسیار قرار گرفته است و مقرر گردیده تا مسائل این استانها به ویژه از منظر مأموریت وزارتخانه در حوزه اشتغال، توسعه و تولید دنبال گردد و بر این اساس این ماموریت در استان خراسان جنوبی بر عهده بانک توسعه تعاون نهاده شده است.

مهدیان خاطر نشان کرد: دستگاه‌های برنامه‌ریزی کشور طی دوره‌های مختلف به تدوین اسناد توسعه‌ای استان‌ها پرداخته‌اند و بسیاری از مزیت‌های اقتصادی، فرصت‌ها و استعدادهای منطقه‌ای در این اسناد قابل ملاحظه است.

وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم تا با اتکا به اسناد توسعه ای استان، هماهنگی و هم‌افزایی با معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت استانداری خراسان جنوبی ایجاد نماییم و با توجه به پروژه‌های کنونی اشتغال‌زایی و ظرفیت‌های دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، برنامه های پیشنهادی را برای ارتقای شاخص‌های تولید و کار استان ارائه دهیم.

مهدیان افزود: این برنامه پیشنهادی قابلیت تعمیم و توصیه به همه استانها را داراست و کلیه استانها با بهره‌مندی از فرمت تهیه شده نمونه گزارش استان خراسان جنوبی قادر هستند افق روش‌تر و برنامه منظمی برای ارتقای نقش توسعه‌ای بانک در استان خود و همچنین هم‌افزایی بیشتر با دستگاه‌های تابعه وزارتخانه داشته باشند.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه این جلسه گفت: استان خراسان جنوبی از جمله استانهایی بوده است که در فعالیت های توسعه‌ای و مشارکت در طرح‌های اشتغال‌زایی عملکردی ممتاز داشته است و مطالعه رفتار استان در مواجهه با بخش‌های اقتصادی استان و تعامل با کارآفرینان و مشتریان می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر استانها تلقی گردد.

وی افزود: توجه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان منطبق با مزیت‌های منطقه‌ای، رعایت قواعد بررسی اهلیت و اعتبارسنجی مشتریان و مدیریت ریسک از جمله نقاط قوت استان خراسان جنوبی است.

عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز خاطرنشان کرد : مشارکت در توسعه اقتصادی استان باعث گردیده بسیاری از راهبردهای نظام برنامه‌ریزی کشور در موضوع رونق‌دهی به استان‌های مرزی در این استان به خوبی محقق گردیده و نقش توسعه‌ای بانک در انطباق با برنامه‌های ملی قرار گیرد.

حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون گفت: توجه به دو مقوله تجهیز منابع و تخصیص منابع و بهره‌مندی از فرصت صندوق توسعه ملی در اجرای بانکداری توسعه‌ای و رعایت خطوط کسب و کار از جمله موارد مهم عملکردی استان بوده است.

سعیدمعادی معاون استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون گفت: خودباوری سرمایه انسانی، توجه به جانشین‌پروری و شکوفایی استعداد انسانی، شناسایی ظرفیت‌های درونی بانک و انطباق با محیط پیرامونی اقتصادی استان در فعالیت‌های مدیریت شعب استان خراسان جنوبی قابل مشاهده است.

ایرج شیخ زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون گفت: بررسی شاخص‌های عملکردی استان نشان دهنده این است که همکاران استان با شناخت صحیح از راهبردهای بانکداری توسعه‌ای در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی استان اثرگذار بوده‌اند.

در این جلسه رضا ملائی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی و کاملی معاون استان برنامه پیشنهادی مطابق با توسعه استان را ارائه نمودند و حمید البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب و شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی نیز نقطه نظرات تخصصی جهت تکمیل این برنامه را مطرح کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین