جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:38:57 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:26498
  • زمان انتشار:شنبه 18 بهمن 1399-16:20
  • کاربر:
در مراسم تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران عنوان شد

مرحله دوم از قرارداد تحویل ۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس به شهرداری تهران، با تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اجرا شد.
حناچی: ایران خودرو به عهد خود وفا کرد/ مقیمی: اتمام اجرای قرارداد ۲۵۰ دستگاهی تا پایان سال

به گزارش اقتصادنامه، در مراسم تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، شهردار تهران با اشاره به این‌که ارزش قرارداد منعقد شده با ایران خودرو برای تولید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، ۴۸۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: ایران خودرو در اجرای تعهدات خود و تحویل به موقع خودروها، وفای به عهد کرده است.
پیروز حناچی افزود: مفتخر هستیم کارخانجات داخلی که حدود ۱۰ سال خط تولید آن متوقف شده بود، به واسطه این قرارداد و نیز قراردادهایی که سایر کلان‌شهرهای کشور با شرکت ایران خودرو دیزل بسته اند، بار دیگر فعال شده اند.
وی با بیان این‌که با شرکت ایران خودرو توافق کردیم در زمینه اتوبوس‌های برقی نیز این همکاری را ادامه دهیم، عنوان کرد: از همکارانم در شرکت ایران خودرو و ایران خودرو دیزل تشکر می کنم. امیدواریم، این قرارداد که امروز به مرحله دوم رسیده، به مراحل دهم نیز برسد تا به این ترتیب بتوانیم به صورت مستمر تعداد اتوبوس های مناسب در سطح شهر تهران را افزایش دهیم؛ از آن مهم تر، افزودن اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران را با حداکثر حمایت از بضاعت داخل و استفاده از تجربیات بین المللی به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس و تحویل تاکسی های نوسازی شده ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، با بیان این‌که در مرحله نخست این قرارداد، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تحویل شد، گفت: به این ترتیب در مجموع ۲۱۰ دستگاه خودرو تحویل شده و ۴۰ دستگاه از آن باقی مانده است که این میزان نیز تا پایان سال و زودتر از موعد مقرر، تحویل خواهد شد.
فرشاد مقیمی با اشاره به این‌که پس از ۹ سال توقف، خط تولید اتوبوس در مجموعه ایران خودرو دیزل احیا شد، بیان کرد: این اقدام با کاهش ارزبری ۵۸ هزار یورویی در هر اتوبوس آغاز شد، اما در جهاد خودکفایی که در شرکت ایران خودرو و ایران خودرو دیزل صورت گرفته، امروز مبلغ کل ارزبری به حدود ۴۴ هزار یورو رسیده است. اگر این روند و سفارش گذاری ها به موقع انجام شود، تا سال ۱۴۰۰ این میزان ارزبری به ۳۳ هزار یورو کاهش خواهد یافت.
وی با بیان این‌که در حوزه تولید اتوبوس برقی نیز آمادگی خود را اعلام کرده ایم، اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی ها صورت گرفته و در صورت تامین مالی، برنامه ما در تولید اتوبوس برقی در ایران کاملا روشن و مشخص است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به قرارداد منعقد شده با شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در پی این قرارداد، با شهرداری مشهد، البرز، همدان و سایر شهرها نیز قراردادهایی را منعقد کردیم. آمادگی تحویل دست کم دو هزار دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۰ را داریم، آماده ایم اگر سفارشی وجود دارد، برنامه ریزی تولید آن را انجام دهیم.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال در شرکت ایران خودرو دیزل هم زمان با توسعه و جهش تولید صورت گرفته در این خودروساز، تصریح کرد: با توجه به داخلی سازی هایی که شکل گرفته، حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار به مجموعه ایران خودرو دیزل، شرکت های تابعه و تامین کنندگان افزوده شده است.
گفتنی است در این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، شهردار تهران، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای این شورا، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران حضور داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین