جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:52:59 AM
سخنگوی گمرک اعلام کرد:

سخنگوی گمرک گفت: مجوز واردات موز با تامین ارز از محل صادرات سیب صادر شده است.
واردات موز با تامین ارز از محل صادرات سیب

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: ثبت سفارش برای واردات موز همچنان ممنوع است اما برای کاهش التهابات بازار در شرایط فعلی مقرر شده تا با تامین ارز از محل صادرات سیب، واردات این محصول افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیش از این صادرکنندگان سیب می توانستند در ازای هر سه کیلو صادرات، یک کیلو موز وارد کنند، خاطرنشان کرد: با تصمیم اتخاذ شده صادرکنندگان سیب می توانند اقدام به واردات موز کنند یا واردکنندگان با استفاده از ارز صادراتی این گروه از صادرکنندگان اقدام به وارد کردن موز کنند.

به گفته وی، به این ترتیب موزهایی که تاکنون مجوز ترخیص نداشتند می تواند به کشور وارد شود.

موز کالایی مورد نیاز برای مردم است اما از اقلام اساسی مصرفی محسوب نمی شود که با قرار گرفتن در گروه هفت کالایی، به دلیل محدودیت‌های ارزی موجود در کشور به این گروه ارز تخصیص داده نمی شود و ثبت سفارش آن از اردیبهشت ماه ممنوع است.

با کم شدن واردات موز، عرضه این محصول در بازار کاهش پیدا کرد و در واکنش به این کاهش عرضه، قیمت موز در روزهای گذشته افزایشی شده است که البته با صدور مجوز واردات احتمال ریزش قیمت این کالا در بازار طی روزهای آینده پیش بینی می شود.
پیش از این نیز حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر تداوم ممنوعیت ثبت سفارش واردات موز اعلام کرده بود واردات این محصول از محل تعرفه سیب درختی صورت گرفته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین