پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 8:44:15 PM
نوید قدوسی مطرح کرد:

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: تامین سرمایه برای بانک ها از آنجایی که زنجیره خدمات  را تامین کرده و گسترش می دهد اتفاق خوبی است.
تامین سرمایه دریافت تسهیلات را آسان می‌کند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تاخت، نوید قدوسی با اشاره به اینکه اکنون در تمام دنیا بانک ها به سمت ارائه خدمات مالی گام برداشته اند، بیان کرد: در ایران هم اگر مجوز های لازم داده شود و بانک‌ها در این مسیر گام بردارند و خدماتشان را کامل تر کنند می توانند نقش بسزایی در ارائه تسهیلات داشته باشند.

او افزود: تامین سرمایه، نهاد هایی طراحی ابزار مالی پیشرو هستند و حداقل در مقایسه با بانکها ابتکار عمل را به دست گرفتند و وقتی در کنار بانک‌ها قرار گیرند و منافع شان هم‌راستا شود، خلاقیت آنها در بانکها هم تاثیر گذار خواهد بود. این اقتصاددان ادامه داد:از آنجایی که بانک‌ها منابع زیادی به واسطه سپرده ها در اختیار داشته و بهره‌وری زیادی دارند، می توانند تسهیلات بسیاری پرداخت کنند و با استفاده از ابزارهای دیگر مانند تامین سرمایه بهره وری بانک ها افزایش یافته و مشتریان بانک ها می توانند تسهیلات را آسانتر دریافت کنند در حال حاضر اخذ تسهیلات بانکی پیچیده است. به گفته او ابزارهای سرمایه ای که طراحی و در بازار معرفی شده برای متقاضیان دریافت تسهیلات ساده‌تر کرده و خیلی راحت می توانند از تسهیلات مناسب بهره مند شوند.

قدوسی در پایان گفت: این که تامین سرمایه‌ها در کنار بانک‌ها قرار بگیرند،اتفاق مثبتی است و تنها ملاحظه ایی که وجود دارد به علت تعارض منافع بانک‌ها و تامین سرمایه است که از طریق طراحی سیستم نظارتی و بانکی می توان شرایط را مدیریت کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین