جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 4:38:03 PM
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه این اولین سال بعد از انقلاب است که بعد از فرستادن بودجه به مجلس نمایندگان و رئیس مجلس مصاحبه و تبلیغ می‌کنند؛ گفت: چنین برخوردهایی با بودجه به صلاح مجلس، دولت و مردم نیست.
بودجه، ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و ضربه و حمله به دولت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به وظیفه قانونگذاری و استیضاح و سوال در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دخالت در وظیفه اجرایی و تصمیم گیری های دولت صحیح نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه ادبیات سخیف برخی نمایندگان علیه دولت و وزرا به مصلحت همبستگی و انسجام کشور نیست، از برخی نمایندگان مجلس خواست که در مصاحبه و  توئیت کردن در فضای مجازی، اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

دکتر واعظی با اشاره به برخی نوسانات و فراز و نشیب ها در بازار بورس، تصریح کرد: بورس در همه دنیا یک روند ثابت ندارد و برخی اتفاقات و مسائل اقتصادی و سیاسی بر بازار سرمایه تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی شایعات بین برخی وزاری اقتصادی دولت و تاثیر آن بر بازار بورس، تاکید کرد:

همیشه مسوولین بورس دنبال بهانه‌ای هستند و در عین حال ماموریت های جداگانه وزرای دولت نیز مشخص است که در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اختلاف نظر و سلیقه‌ها حل و فصل می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی نمایندگان مجلس به استناد گزارش دیوان محاسبات مدعی شدند که با اقدامات سازمان برنامه و بودجه یا دولت در  بودجه  در سال آینده شاهد حقوق‌های نجومی تا  ۵۰میلیون تومان خواهیم بود، تاکید کرد: به نظر می‌رسد که در مجلس شاهد این هستیم که به مساله بودجه به جای نگاه حرفه‌ای و کارشناسی، به عنوان ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و ضربه و حمله به دولت برخورد می شود.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته بودجه یک روندی داشته است که در کمیسیون تلفیق با سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای مختلف بحث و بررسی می شده است و در نهایت به یک جمع‌بندی می‌ رسیدند، افزود:  این اولین سال بعد از انقلاب است که بعد از فرستادن بودجه به مجلس نمایندگان و رئیس مجلس مصاحبه و تبلیغ می‌کنند و در جلسات با  رئیس جمهور و سران سه قوه نیز مطالب خود را مطرح کرده اند و همچنین مسائلی مطرح می‌کنند که خودشان خلاف آن عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که در زمینه بودجه یک تعامل خوب و همکاری داشته باشند و چنین برخوردهایی با بودجه به صلاح مجلس، دولت و مردم نیست.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین