پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 6:40:59 PM



دلار روز کاری‌اش را در ساعت ۱۱:۳۰ صبح  سه شنبه  با قیمت ۲۱۰,۰۰۰ ریال آغاز کرد، قبل از شروع بازار در ساعت ۹ صبح، بانک مرکزی نرخ خرید دلار در روز جاری، ۲۱۰,۹۰۰ ریال و نرخ فروش را ۲۱۵,۴۰۰ ریال اعلام کرده بود.


 با قیمت گذاری بازارساز (بانک مرکزی) این سیگنال به معامله گران داده شد که از دلار در کانال قیمتی ۲۱۰,۰۰۰ ریال حمایت قوی خواهد شد؛ در شروع معاملات فروشنده‌ها با تردید بیشتری وارد بازار شدند و در ادامه بازارِ قیمت‌های ۵۸,۹۰۰ ریالی درهم و حواله، برای خریداران درهم بسیار جذاب شد و خریداران شروع به خرید درهم در بازار دبی کردند.


 به دنبال افزایش قیمت درهم نقدی و حواله دربازار دبی، خریداران دلار نقدی هم وارد بازار شدند و شروع به خرید کردند؛ با افزایش تقاضا، قیمت‌ها سیر صعودی گرفت و تعدادی زیادی از فروشنده‌هایِ مردد هم وارد فاز خرید شدند.


 با رسیدن اخبار تجمع مال‌باختگان بورسی در سازمان بورس و درگیری فیزیکی در مقابل این سازمان و خبر استعفا ریس سازمان بورس، تعداد خریداران دلار افزایش یافت و دلار در ساعت ۲، وارد کانال ۲۲۰,۰۰۰ ریال شد و تا ۲۲۳,۰۰۰ ریال به پیشروی خود ادامه داد، با نزدیک شدن به پایان وقت کاری، مقداری از هیجان بازار فروکش کرد و قیمت دلار به کانال ۲۱ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در پایان وقت کاری، دلار باقیمت ۲۱۸,۰۰۰ ریال به کار خود خاتمه داد.


 باید دید رالی قیمت‌ها در روز اول بهمن‌ماه که با ورود رئیس جمهور جدید امریکا به کاخ سفید، همزمان شده است چه خواهد شد؛ و بازارساز و بازار، چه واکنشی خواهند داشت.



کامبیز افسری



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین