شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 9:52:42 AM
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

کامران قزل گل، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اعتراضات و تجمعات مقابل سازمان و تالار بورس بیان کرد: واقعیت این است که این قبیل اعتراضات و اینکه بازار سرمایه در کشور دچار ریزش است به سطح آگاهی سواد پایین سرمایه گذاران ارتباط دارد.
با آموزش مانع از پول‌سوزی در سرمایه گذاری شویم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از گروه سرمایه گذاری تاخت، او درباره ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به سرمایه گذاران گفت: وقتی که از مردم دعوت می‌کنند تا دارایی‌های خود را در بورس عرضه کنند باید مانع ازپول سوزی شوند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ضرورت آموزش به افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بورس را دارند، اظهار داشت: رسانه ملی یکی از ابزارهای کارآمد برای آموزش مردم است و از طریق آن می توان به مردم اعلام کرد که به طور مستقیم پول خود را در بورس سرمایه‌گذاری نکنند و از طریق صندوق ها و ETF ها به سرمایه گذاری اقدام کنند.
او ادامه داد:اگر در کشورهای اروپایی و آمریکایی مردم ۹۰درصد دارایی شان را در بورس سرمایه گذاری می کنند، به دلیل آن است که سهام برای آنها دارایی محسوب می‌شود و آنها از طریق ای تی اف و صندوق ها، سرمایه گذاری را انجام می دهند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سرمایه گذاری مستقیم در بازار خطرناک است، اما از طریق ساز و کارهای دیگر افراد می توانند به راحتی به سرمایه‌گذاری بپردازند.متاسفانه ما در کشور تغییر سواد برای سرمایه گذاری در تخصصی ترین بازارها را شاهد هستیم.
قزل گل با اشاره به نقش متولیان آموزش در حوزه سرمایه گذاری در بازار سرمایه، بیان کرد: شرکت بورس و در کنار آن سازمان بورس متولیان اصلی آموزش به مردم هستند و از طریق کلاس های رایگان می توانستند مانع است چنین مشکلاتی شوند.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: برآیند فعلی از بازار منفی است ما با بازار فوق العاده تخصصی مواجه هستیم و شورای عالی بورس که وزیر اقتصاد ، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس در آن حضور دارند باید تصمیمات کارشناسانه و بدون آزمون و خطا اتخاذ می‌کردند تا با تصمیم گیری دقیق شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین