جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:04:43 AM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:26147
  • زمان انتشار:دوشنبه 22 دی 1399-13:24
  • کاربر:.
مدیرعامل شرکت ملی نفت:

مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار کرد: در سال 96 قراردادهای بالادستی تنظیم و تصویب شد که در سال 97 نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید و اولین و دومین مرحله آن به ترتیب در سال 97 و مرداد 99 به امضا رسید.
سهم‌مان را از بازار پس می‌گیریم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایلنا، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت، در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش 1.2 میلیارد دلار اظهار داشت: در سال 96 قراردادهای بالادستی تنظیم و تصویب شد که در سال 97 نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید و اولین و دومین مرحله آن به ترتیب در سال 97 و مرداد 99 به امضا رسید و امروز نیز شاهد مرحله سوم این قراردادها هستیم که شامل 29 پروژه در خشکی، 4 پروژه در دریا و فراساحل برای رسیدن به افزایش تولید حداقل 280 هزار بشکه در روز است.

وی ادامه داد: 7.2 میلیارد دلار برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود که در مناقصات آنها 17 شرکت اکتشاف و تولید ایرانی در بالادست شناسایی شدند. همچنین 16 شرکت حفاری و 22 شرکت EPC‌ ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: پروژه‌های مرحله اول 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری و 75 هزار بشکه افزایش تولید داشته که به پیشرفت فیزیکی و تولید زودهنگام در برخی پروژه‌ها دست یافتیم و این نوید را می‌دهد که در زمان کوتاه با توان داخلی به نتیجه برسیم.

کرباسیان همچنین بیان داشت: در مرداد ماه سامانه مدیریت پروژه طراحی شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها با استفاده از توان داخلی و سرمایه مردم اجرا می‌شوند، یادآور شد: 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و ظرف این ماه 2000 میلیارد تومان دیگر منتشر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای مرحله دوم طرح‌ها 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و به 175 هزار بشکه افزایش تولید خواهیم رسید، خاطرنشان کرد: طی این مدت گروه کالایی ساخت داخل نیز تعریف شد و در این پروژه‌ها سعی شد که تمام تجهیزات به شرکت‌های ایرانی سفارش داده شود.

کرباسیان همچنین گفت: تاکنون قرارداد 22 دکل حفاری منعقد شده و تا پایان طرح‌ها به عدد 52 خواهیم رسید.

وی همچنین به صرف 4 درصد از درآمد قراردادها به مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: مرحله سوم قراردادها که امروز به امضا می‌رسد در 5 استان اجرا شده و با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیون دلار به 95 هزار بشکه افزایش تولید در روز خواهیم رسید.

کرباسیان در ادامه درباره توان رسیدن به تولید ۲.۴ میلیون بشکه نفت بعد از بازگشت احتمالی امریکا به برجام و لغو تحریم‌ها گفت: ما توان بالایی داریم، کارهای خوبی در زمینه افزایش توان تولید و بکارگیری نیروها ایجاد شده و چرخ تولید متوقف نشده است.

وی درباره تعریف بازار هم خاطرنشان کرد: ما بازارهای خودمان را داریم و سهم مان را پس می‌گیریم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی نیز خاطرنشان کرد: ما منتظر آنها نیستیم، خودشان باید برگردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین