جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:46:15 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:26049
  • زمان انتشار:سه شنبه 16 دی 1399-12:22
  • کاربر:

سعد عبدی مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران در سومین همایش فلزات غیرآهنی با ارائه آماری از وضعیت معادن کشور بخصوص ذخایر معادن ایران، عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه «قیمت تمام شده» شانه به شانه شرکت‌های پیشرو دنیا از جمله گلنکور حرکت می‌کند به طوری که بر پایه آمار، قیمت تمام شده محصولات این شرکت به رقمی کمتر از ۱۷۵۰ دلار بر تن رسیده است که دستاوردی افتخار آمیز برای کشور و شرکت ملی صنایع مس ایران است.
معادن سودده هستند

به گزارش اقتصادنامه، وی افزود: ذخایر ایران با توجه به اقداماتی که صورت گرفته در حال حاضر به ۳۶.۵ میلیون تن رسیده است و با این میزان ذخیره ما در رتبه هفتم دنیا قرار داریم.
مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران در خصوص وضعیت معادن طلای کشور نیز عنوان کرد: برآورد ذخایر از معادن طلای کشور در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده وجود ۳۲۰ تن برآورده شده و این رقم برای بوکسیت که ماده اولیه آلومینا محسوب می شود برابر با ۳۸۰ میلیون تن است که ایران را در جایگاه ۱۲ قرار داده است.
اما در خصوص وضعیت ذخایر روی ایران به گفته عبدی داده ها نشان دهنده آن است که ایران در جایگاه پنجم جهان قرار دارد که می توان گفت ذخایر روی ما در وضعیت خوبی در جهان برخوردار است.
در جمع بندی وضعت معادن کشور مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران بر این نکته تاکید کرد که با توجه به شرایط کنونی می توان گفت هیج معدن زیان دهی در حال حاضر در کشور نداریم این امر نشان می دهند که در بخش معدن اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
وی افزود: متوسط قیمت مس طی سال‌های ۹۶تا ۹۸ رشد کرده و قیمت متوسط مس در سال ۲۰۲۰ حدود ۶هزار دلار در جهان مشخص شده است. این روند مثبت قیمتی وجود دارد و با توجه به کشف واکسن کرونا قیمت مس بالای ۶ هزاردلار خواهد رفت و تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۷هزار دلار خواهد رسید.
به گفته عبدی سال ۲۰۱۷ نشان‌ از سودآوری ۹۸درصدی تولیدکنندگان مس با قیمت متوسط داشت و در سال ۲۰۱۸ نیز تنها یک درصد از واحدهای مس دنیا با حاشیه سود منفی داشتند. در سال ۲۰۲۰ فقط یک مقطعی درحد ۷درصد زیان بودند اما هیچ معدنی و صنعتی هم اکنون در زیان نیستند و صنعت مس از این نظر افتخار آمیز است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین