جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 3:12:34 AM
سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

مسئله سوخت مازوت و عاملی که هوا را آلوده کرده، نقل محافل توئیتری و هشتگ "مازوت نسوزانید"، ترند این شبکه اجتماعی شده است.
هشتگ مازوت_نسوزانید یعنی قطع برق


به گزارش اقتصادنامه، سیدحمید حسینی، فعال حوزه صنعت پتروشیمی و عضو اتاق بازرگانی، در توئیتی از مردم درخواست کرد که به جای هشتگ "مازوت نسوزانید"، از هشتگ "یک درجه کمتر" استفاده و آن را ترند کنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادنامه مبنی بر این که آیا این گفته شما عملی است یا خیر، گفت: ما در زمستان پیک مصرف داریم و تولید کشور با پیک مصرف نمی خواند. ۲۵۰ میلیون به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب می رسد و امکان تامین همه سوخت نیست.

وی افزود: ما خوراک پتروشیمی ها و خوراک واحد های صنعت و سی ان جی ها را داریم. خودروهای ما گاز مصرف می کنند‌. صادرات داریم و همه این ها را که کنار هم قرار می دهیم بیشتر از تولید کشور است. بر همین اساس، کشور مجبور است در زمستان گازوئیل و مازوت مصرف کند. سولفور هر دوی این ها بالا است.
این فعال اقتصادی ادامه داد: این که بگوییم مازوت نسوزانید یعنی برق را قطع کنیم. راه این است که واحد های صنعتی و ادارات و مردم و همه باید ۱۰ درصد مصرف خود را کم کنند و این شدنی است. نباید فکر کنیم شدنی نیست.

وی گفت: واحد های پر مصرف در تابستان شروع به ذخیره سازی کنند و این تجربه قبلا هم وجود داشت و تجربه موفقی بود. ذخیره سازی اتفاق بیفتد تا در زمستان از این گاز مازاد تابستانی استفاده شود.

این فعالی اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آبا دولت حاضر به پذیرش این امر است،  گفت: دولت باید راه را باز کرده و تشویق کند و تجربیات خود را در اختیار بخش خصوصی و واحد های صنعتی و پتروشیمی ها قرار بدهد. شرکت گاز تجربه ای بدست آورده و باید از این تجربه استفاده شود تا در زمستان تامین گرمایش خانواده هارا به همراه داشته باشیم و نگران خوراک واحد های صنعتی و پتروشیمی نباشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین