شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 1:04:59 PM
فرزین فردیس در گفت‌وگو با «اقتصادنامه» عنوان کرد:

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد: در فضای کنونی اقتصادی کشور متاسفانه اکثر افرادی که وارد حوزه رمز ارزها می‌شوند، از دانش تحلیلی کافی برخوردار نیستند.
رمز ارزها در کشور نیاز به آگاهی‌رسانی دارد

فرزین فردیس در گفت‌وگو با «اقتصادنامه» عنوان کرد: هر کدام از بخش‌ها مانند ارز، طلا، سکه و بورس دوران رکود و رونق داشتند و افرادی که در این مسیر سرمایه‌گذاری می‌کنند باید ریسک‌پذیر باشند.

او با اشاره به آینده روشن رمز ارزها بیان کرد: پیش بینی می کنم که رمز ارزها فضای مثبتی را در آینده خواهد داشت، اما افراد به دلیل عدم دانش کافی و ضعف اطلاعات و تحلیل و اهمیت دادن به اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی با مشکل ضرر و زیان مواجه خواهند شد.

فردیس ادامه داد: ضرر و زیانی که افراد با آن مواجه خواهند شد به مانند آن چیزی است که در حوزه بورس ارز، طلا و کالاهای سرمایه ای وجود داشت، رشد هیجانی و رکود احتمالی در سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذاران باید دانش خود را بر اساس فهم و دانش اقتصادی مطابقت داده تا بتوانند به درستی تصمیم بگیرند که آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به این بازار است یا خیر؟ و احیانا چه میزان از سرمایه خود را می‌توانند استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال در بخش دیگری از گفته های خویش با اشاره به نحوه سرمایه گذاری و برابری ارزش دلار با رمز ارزها بیان کرد: اصولاً در دنیا ارزهای فیات مثل دلار و یورو وقتی ضعیف می‌شوند سرمایه گذارانی که سنتی هستند از گزینه های مشابه مانند طلا که در دنیا رواج دارد استفاده می کنند این به دلیل آن است که میزان ارزش طلا در دنیا ثابت است در گذشته ارزهای دیجیتال وجود نداشتند و با ظهور رمز ارزها و مسائل خاصی که پیرامون آنها وجود دارد سرمایه‌گذاران بخشی از سبد کالای خودرا به طلا اختصاص میدهند.

به گفته او در کشور اکثر سرمایه‌گذاران سکه را درر سبد سرمایه‌گذاری خود قرار می‌دهند.

فردیس با بیان اینکه تحلیل درست اقتصادی در دنیای رمز ارزها نقش موثری دارد، تصریح کرد: در دنیا افراد زمانی که با کاهش ارزش دلار و مسائل دیگر ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه آمریکا مواجه می‌شوند با تحلیل درست اقتصادی ضرر خود را جبران می کنند، این در حالی است که در کشور بیشتر بر اساس جنبه فضای مجازی تصمیم گیری می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی در ادامه درباره نقد شوندگی رمز ارزها و ریسک های موجود پیرامون آن گفت: امروزه با مشکل نقدشوندگی رمز ارزها مواجه نیستیم. مشکل اصلی آن است که افراد به دلیل نداشتن دانش آی‌سی‌تی نتوانند از کیف رمز ارز خود به روش صحیح استفاده کرده و کیف هک شده و آنها با مشکلاتی مواجه شوند.

فردیس درپایان گفت: بنابراین با آگاه‌سازی افراد باید ریسک ایجاد مشکلات را برای سرمایه‌گذاران کاهش دهیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین