جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:17:39 PM
تشکیل کارگروه مشترک مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، اظهار داشت: این باور در کشور که نقشه راه علمی برای حل مشکلات وجودندارد؛ باید اصلاح شود. طرح‌هایی که با استفاده از نقشه راه علمی به نتیجه رسیده است، برای افکارعمومی تبیین شود.
خضریان: طرح‌هایی که با استفاده از نقشه راه علمی به نتیجه رسیده است، برای افکارعمومی تبیین شود.

به گزارش اقتصادنامه به نقل از سایت خانه ملت، در این جلسه که عصر روز شنبه، با حضور اقبال شاکری،علی خضریان و سیدنظام الدین موسوی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دفتر معاون علمی، فناوری و شرکت‌های خلاق رئیس جمهور برگزارشد برحمایت و پشتیبانی مجلس از تلاش های علمی تاکیدشد.

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران اعلام کرد که در این جلسه از اقدامات قابل توجهی که درحوزه معاونت علمی رئیس جمهور در توسعه و حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان وشرکت‌های خلاق صورت گرفته است، تقدیر شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: دراین جلسه براستفاده از ظرفیت‌های قوانین موجود و اصلاح قوانین و نیز تصویب قوانین جدیدی که درسرعت بخشی به امرتوسعه علمی کشور بینجامد، تاکید شد.

خضریان با اشاره به اینکه دربسیاری ازحوزه‌ها زیرساخت‌های مناسبی در امر توسعه علمی کشور ایجاد شده است به این نکته نیز اشاره کرد که بایستی این باوراشتباه که درکشورنقشه راه علمی برای حل مشکلات وجودندارد اصلاح شود و معاونت علمی، فناوری و شرکت‌های خلاق لازم است طرح‌هایی راکه با استفاده از نقشه راه علمی به اجراگذاشته شده وبه نتیجه رسیده است را برای افکارعمومی تبیین کند.

از پیشنهادهای دیگری که ازسوی نمایندگان حاضر در این جلسه به سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه و مورد پذیرش واقع شد تعیین تکلیف مرجعیت علمی کشور بود. موضوعی که می تواند به اتخاذ سیاست‌های کلان و راهبردی در امر توسعه علمی کشورکمک کند تا از یک سو به هم پوشانی تلاش‌های علمی منجر و از سوی دیگر ضمن صرفه جویی درهزینه  و زمان موجبات سرعت بخشی در دستیابی به اهداف را باعث شود.

دراین جلسه که عصر روز شنبه  و در دفتر سورناستاری معاون علمی، فناوری وشرکت‌‎های خلاق ریاست جمهوری تشکیل شد، معاون رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده درحوزه معاونت علمی را ارائه داد.

خضریان با بیان این نکته که مطالب و پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان به معاون علمی رئیس جمهورباپذیرش ایشان روبروشد، افزود: براساس اظهارات معاون علمی رئیس جمهور اقدامات قابل توجهی درحوزه علمی کشور در رفع موانع و ایجاد راهکارهای علمی صورت پذیرفته است.

 

تشکیل کارگروه مشترک مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نتایج اقدامات و تلاش‌های انجام شده را می توان در تعداد شرکت‌های ‌دانش بنیان که در حال حاضربه حدود۵۵۰۰ و نیز توسعه شرکت‌های خلاق وفناوری های نرم که تعداد آن به حدود ۱۴۰۰ شرکت رسیده است اشاره کرد که جای تقدیر دارد.

دراین جلسه سورنا ستاری معاون علمی، فناوری وشرکت های خلاق ریاست جمهوری حل مشکلات کشور به صورت علمی را بارویکردتوجه به اکوسیستم کشورمورداشاره قراردادوگفت درحال حاضردرمعاونت علمی دوبرنامه رابه صورت کلان و به طورهمزمان جلومی بریم که شرکت های دانش بنیان وشرکت های خلاق وفناوری های نرم می باشند.

ستاری افزود: درفناوری های نرم حوزه هایی مانند سینما، چاپ، بازی و گیم، آموزش، میراث فرهنگی مد و لباس وصنایع دستی هدف گذاری شده اندکه زود اشتغالی، نوآوری وثروت افزایی نتایج آن خواهدبود.

معاون رئیس جمهور ضمن انتقادازنظام آموزشی کشوردرعدم تربیت فارغ التحصیلان اشتغال آفرین ازاعلام آمادگی و حمایت نمایندگان‌تهران ازتلاش های صورت گرفته درمعاونت علمی تشکرکرد و آن را موجب دلگرمی  تلاشگران دراین عرصه برشمرد که می تواند دستیابی به اهداف توسعه ای کشور بر اساس حرکت بر مسیرعلم و دانش را سرعت بخشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین