پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 1:29:35 PM
استاندار تهران خبر داد:

استاندار تهران، محسنی بندپی گفت: اگر وضعیت آلایندگی هوا پایدار بماند، پیشنهاد تعطیلی تهران را خواهیم داد.
احتمال تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا

به گزارش اقتصادنامه به نقل از خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در پاسخ به این سوال که اگر شرایط آلودگی هوا در هفته آینده استمرار داشته باشد و بدتر شود، این کمیته چه برنامه‌ای خواهد داشت، اظهار کرد: اگر وضعیت آلایندگی هوا بدتر شود، پیشنهاداتی را مبنی بر تعطیلی تهران به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: اگر غلظت هوا به حدی برسد که با اقدامات انجام شده ایده آل نباشد، تعطیلی موقت یک یا دو روزه را در تهران خواهیم داشت.

استاندار تهران گفت: همان طوری که در جلسه گزارش شده بود در ساعت ۲۱ شب گذشته بیشترین آلایندگی هوا را در کلانشهر تهران داشتیم و این میزان به‌ صورت میانگین به عدد ۱۷۵ رسید و ثبت شد و این نشان دهنده آن است وضعیت هوای تهران برای همه گروه‌ها ناسالم است.

محسنی بندپی تصریح کرد: در پی این اتفاق امروز دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد و در روز شنبه ۶ دی ماه نیز جلسه‌ ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شد که مصوباتی را در رابطه با کنترل آلودگی هوا داشت و در این جلسه اختیاراتی به استاندار‌ی‌ها به ویژه برای کلانشهر تهران و کرج داده شد.

وی افزود: فعالیت تمامی شرکت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا پراکنده می‌کنند تا اطلاع ثانوی متوقف شده و تردد کامیون‌هایی با عمر بالای ۲۰ سال نیز ممنوع است.

استاندار تهران گفت: بحث بعدی درباره تردد موتورسیکلت‌ها است، با توجه به اینکه بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۲ درصد کل ذرات معلق توسط سوخت موتورسیکلت‌ها در هوا پراکنده می‌شود و ما هم در کلانشهر تهران حدود ۳ میلیون موتورسیکلت داریم که متأسفانه تعدادی کمتر از ۵۰ دستگاه از موتورسیکلت‌ها معاینه فنی دارند. پلیس راهور مکلف شده نسبت به متوقف کردن موتورسیکلت‌هایی که معاینه فنی ندارند، اقدام کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: همه‌ بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و صنوفی که از این موتور‌سیکلت‌ها استفاده می‌کنند، از طریق اماکن، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست باید ترتیبی اتخاذ کنند تا از بکارگیری کسانی که از موتورسیکلت‌های بدون معاینه فنی استفاده می‌کنند، جلوگیری شود و آن‌ها را مکلف به دریافت گواهی معاینه فنی کنند.

وی افزود: بحثی که وجود دارد این است که میزان مصرف گاز ما در طول ۲۰ سال گذشته به اندازه حال حاضر که ۱۲۲ میلیون متر مکعب شده، نبوده است. از همه مردم خواهش می‌کنم که یک درجه حرارت وسایل گرمایشی را پایین بیاورند تا صرفه جویی بسیار خوبی صورت گیرد و گاز صنایع را تأمین کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: ما هفته آینده باز هم پایداری هوا و انباشت غلظت آلایندگی را داریم، بنابراین همکاری و همیاری مردم در کاهش مصرف سوخت و فعالیت‌های عمرانی و منع تردد وسایلی که موجب آلایندگی هوا می‌شوند، به حدی نرسد که سلامتی آحاد جامعه را دچار مشکل کند.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین