جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 2:59:49 AM
کنایه رئیس جمهوری به کسانی که دولت را تضعیف می‌کنند

رئیس جمهوری، روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو گفت: کسانیکه دولت را تضعیف می‌کنند چه بخواهند و چه نخواهند، حامی و طرفدار آمریکا هستند. او افزود: نمی‌شود دولت را تضعیف کنید و بگوئید من ضد آمریکایی‌ام، در این صورت دروغ شاخدار گفته‌اید.
دروغ‌گوها؛ شما طرفدار آمریکا هستید

به گزارش اقتصادنامه، حسن روحانی، رئیس جمهور، گفت: برای اینکه ما بتوانیم مقاومت کنیم ما باید همدیگر را حمایت کنیم. دولت را تقویت کنیم.  هر کس دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد آمریکا هستم دروغ گفته است از آن دروغ‌های شاخ دار گفته است. در شرایط جنگ اقتصادی، دولت در میدان جنگ است.  به تعبیر رئیس جمهور فرمانده این جنگ رئیس جمهور است. ما در میدان جنگیم و در حال جنگ با امریکا هستیم؛ اگر کسی این دولت را تضعیف کرد او چه بخواهد و چه نخواهد حامی امریکا است و طرفدار امریکاست و هر کس در این شرایط، بخش توسعه کشور، بخش خصوصی، بازرگانان، وارد کنندگان،  صادر کنندگان در حال تلاشند و اگر کسی در کشاورزی، در صنعت و در خدمات، خدایی نکرده به آنان ضربه بزند او حمایت از آمریکا کرده است.


 امروز روزی است که ما برای توسعه کشور، همه ما باید همدیگر را یاری کنیم و امروز روز وحدت است. هر کس وحدت را بشکند، هر کس اتحاد را بشکند،  هر کس فاصله بیاندازد و هر کس اختلاف درست کند او طرفدار آمریکاست. امروز همه ما با وحدت با اتحاد با یکپارچگی با ایثار با فداکاری با در صحنه اقتصادی بودن و با حمایت دولت باید بتوانیم از این جنگ خارج شویم و ان شاالله با پیروزی خارج می‌شویم و خدا ماررا یاری خواهد کرد.


رئیس جمهور گفت: حتماً دشمن از این کار نادرست و اشتباهی که انجام داد و از این ترور وحشیانه  حاج قاسم سلیمانی ضرر کرده است و مطمئن باشد که مردم و جوانان ایران و جوانان منطقه مقاومتر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند؛ و همه مردم فهمیدند که تا زمانی که امریکایی‌ها در این منطقه هستند مردم روی خوش مطلوب رو نخواهند دید.


رئیس جمهور در ادامه گفت: دیگر نباید از آنهایی باشیم که بترسیم؛ از قدرت‌های جهانی بترسیم. باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم و این عدم تردید و تصمیم‌های قاطع یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خودش(شهید حاج قاسم سلیمانی) عنایت کرده است.
رئیس جمهور با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به جنگ تحمیلی دفاع مقدس و جنایات ترامپ در این مدت و تحمیل جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: ترامپ 3 سال جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرد او هم در هفته‌‌های آینده سرنگون خواهد شد نه از حکومت بلکه از زندگی؛ ترامپ یک آدم بی آبروئی در تاریخ خواهد ماند به سبب جنایت‌ها و ظلم‌هایی که رواداشته است.


وی افزود: یکی از این جنایت‌ها شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود که آنها بتید بدانند این داغ همیشه در دل ما هست و انتقام این خون را مردم ایران ومنطقه در یک روز مناسب خواهند گرفت.


 حسن روحانی، رییس جمهوری، در آیین افتتاح سد کانی سیب در پیرانشهر برای تامین پایدار آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه با ابراز امیدواری از اینکه اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه جشن گرفته شود، اظهار داشت: احیای این دریاچه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود. چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.


 وی اضافه کرد: اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند. مخصوصاً در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.


احداث سد کانی سیب که از سال ۱۳۹۵ آغاز و علاوه بر مأموریت احیای دریاچه ارومیه، این سد برای منطقه پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی نیز بسیار مفید بوده به طوری که از آب آن در راستای تأمین آب پایدار کشاورزی و توسعه گردشگری و اشتغال ناشی از آن استفاده خواهد شد؛ به گفته مدیرعامل شرکت آب و نیروی ایران میزان آورد سد کانی سیب پیرانشهر، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال برآورد شده که حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آن برای احیای دریاچه ارومیه خواهد بود.
شهرستان مرزی پیرانشهر در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و هم مرز با کشور عراق قرار دارد؛ سدی که امروز افتتاح شد، از نوع خاکی با هسته رسی است و حجم کنونی مخزن آن، ۵۰ میلیون مترمکعب اندازه گیری شده است.


به گفته قاسم تقی زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تاکنون ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.


نمودار تغییرات ۳۰ ساله دریاچه ارومیه بر پایه داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این دریاچه هنوز با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد و افزایش بارش‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی بر اساس سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند ضمن ادامه روند افزایش تراز آب این دریاچه، به احیای کامل آن بیانجامد.


قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه تراز این حوزه آبی بسته سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت اما در سایه اقدامات دولت تدبیر و امید، روند خشک شدن آن متوقف شد.
هرچند تراز یک‌هزار و ۲۷۴ متر به عنوان ارتفاع اکولوژیک دریاچه ارومیه اعلام شده ولی این دریاچه در تراز یک‌هزار و ۲۷۲ متر هم شرایط مطلوب خواهد داشت و بیش از ۹۵ درصد کانون‌های ریزگرد آن رفع خواهد شد.


دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال ( از ۱۳۹۴) به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ونیم تا ۲ سال از برنامه عقب است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.


طرح‌هایی که در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید


علاوه بر سد کانی سیب پیرانشهر، امروز  چند طرح دیگر در حوزه آب و برق در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید که شامل احداث و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم‌آباد پلدشت و هشت طرح برق روستایی است.
شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی شامل پایاب سد کرم آباد پلدشت با پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با وسعت هشت هزار و ۴۰۰ هکتاری با هدف توسعه کشاورزی استان به بهره برداری رسید؛ شهرستان مرزی پلدشت در شمال آذربایجان غربی واقع شده و هم مرز با کشور جمهوری آذربایجان است.
برق رسانی به هشت روستای آذربایجان غربی نیز امروز توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد؛ مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی امروز در این استان ۱۱۰ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال است.


طرح‌هایی که در اصفهان وارد مدار شد


در استان صنعتی اصفهان نیز امروز بهره برداری ۹ طرح زیربنایی برق آغاز شد؛ این طرح‌ها شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع و اتصالات انتقال بوده و برای بهره برداری این طرح‌ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.


ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت لنجان، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهر گز، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بزرگ اصفهان، بخشی از اتصالات فوق توزیع پست کهندژ، اتصالات انتقال پست هسنیجه، اتصالات انتقال پست لنجان، بخشی از اتصالات فوق توزیع پست لنجان و نیروگاه مقیاس کوچک ۱۰ مگاواتی سبز سپاهان از جمله طرح‌هایی است که امروز وارد مدار شد.


پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار با ۲ قسمت ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان به بهره برداری رسید که یکی از پروژه‌های مهم و زیربنایی صنعت برق است؛ این پست یکی از پنج پستی است که با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تأمین دیماند (تقاضای برق) مصرفی متقاضیان و مشترکان منطقه شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان به بهره برداری رسیده است.



افتتاح ۱۰ طرح صنعت برق وآب‌رسانی به ۵۷ روستای مازندران


مازندران سومین استانی بود که امروز طرح‌های صنعت آب و برق در آنجا افتتاح شد و پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور، بندر امیر آباد، گتاب بابل و بابلسر به همراه نصب ترانس دوم پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاوات آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر، طرح  جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی  ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت «علمده » به بهره برداری رسید.


برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها درمجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.


همچنین امروز آب‌رسانی به ۵۷ روستای استان مازندران بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۱ میلیارد ریال آغاز شد؛ برای اجرای طرح آب‌رسانی به این روستاها، ۸۷.۵ کیلومتر خطوط انتقال، ۷۵.۷ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، ۱۲۷.۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع انجام‌شده است.


سه طرحی که در اردبیل افتتاح شد


در استان اردبیل نیز طرح صنعت برق شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت شهرک صنعتی شماره ۲ در شهرستان نمین، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت شهرستان بیله‌سوار و توسعه آن و برق‌رسانی به پنج روستای زیر ۱۰ خانوار به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این سه طرح ۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


دسترسی جمعیت روستایی به آب سالم به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد


رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم امروز گفت: جمعیت بهره‌مند روستایی دارای دسترسی به آب سالم و پایدار تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسید و ان‌شاءالله دولت بعدی کار را روی این ریل ادامه خواهد داد.


وی جمعیت دسترس دار به شبکه آب شرب سالم و پایدار روستایی را اندکی بیش از هشت میلیون نفر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: انشالله تا پایان دولت دوازدهم این هشت میلیون  به ۹.۳ میلیون نفر افزایش خواهند یافت.


منبع: ایرنا




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین