سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 10:11:13 AM
اکبر ترکان، مشاور پیشین رئیس جمهوری:

مشاور پیشین رئیس‌جمهوری گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی به نمایندگان مجلس کولی نداده است.
هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی به نمایندگان مجلس کولی نداد/چرا برخی نمایندگان‌مجلس اصرار دارند نیروهای سفارشی خود مدیر خرید خارجی بنگاه‌ها شوند؟

اکبر ترکان در گفت‌وگو با "بیرونیت" با اشاره به دخالت برخی نمایندگان مجلس در امور داخلی بنگاه‌ها و عزل و نصب آنها گفت: متاسفانه برخی دولتمردان به نمایندگان زیادی چراغ سبز نشان می‌دهند از این‌رو آنان نیز نظرات خود را در سیاستگذاری‌های داخلی وزارتخانه‌های مختلف اعمال می‌کنند.

او گفت: اگر به تاریخ دولت‌های پس از انقلاب رجوع کنید می‌بینید که هیچ دولتی به اندازه دولت آقای روحانی به نمایندگان کولی نداده است و این سبب شده که امروز شاهد برخی دخالت‌ها در بدنه اجرایی دولت باشیم.

مشاور پیشین رئیس‌جمهور افزود: پیشنهاد می‌کنم به نمایندگان مجلس در امر قانونگذاری متمرکز شده و در حوزه‌های اجرایی دخالت نکنند چراکه ممکن است شبهه‌ای به وجود آید و دخالت آنها شائبه‌برانگیز باشد.

او گفت: بعضی وقت‌ها دیده می‌شود که برخی نمایندگان دوست دارند پسرخاله خود را در سمت‌هایی مانند مدیریت فروش، مدیریت بازرگانی و خریدهای خارجی انتصاب کنند که این موضوع سبب شده برخی بگویند چنین اقداماتی شبهه‌برانگیز است.

ترکان با اشاره به چراغ سبز برخی دولتمردان به نمایندگان مجلس گفت: اگر یادتان باشد در دولت آقای احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم که نمایندگان دخالت چندانی در امور اجرایی نداشتند چراکه شخص رئیس دولت نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین