سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 10:25:10 PM

آژانس بین المللی انرژی دورنمایی از آینده نفت را پیش‌بینی کرد.
پیش بینی آینده جهانی نفت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، پیش بینی یرگین از دورنمای تقاضا برای نفت تقریبا با پیش بینیهای آژانس بین المللی انرژی و اوپک همخوانی دارد. این دو آژانس با وجود پیش بینی رشد تقاضا در مقایسه با کاهش سال ۲۰۲۰، انتظار ندارند تقاضای سالانه نفت در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ برگردد.

طبق گزارش ماه جاری آژانس بین المللی انرژی، تقاضای کمتر برای سوخت جت ۸۰ درصد در اختلاف تقاضای ۳.۱ میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سطح پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ سهم دارد. اوپک هم برآوردش از میزان تقاضا برای نفت در سالاهی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را در گزارش ماهانه بازار نفت در دسامبر پایین آورد و پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ به ۹۵.۸۹ میلیون بشکه در روز می رسد که ۴۱۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی ۹۶.۳ میلیون بشکه در روز است که اوپک در نوامبر داشت.

یرگین بزرگترین اختلال بازار نفت را عامل جلو افتادن یا عقب افتادن پیک تقاضا برای نفت نمی بیند. وی گفت: این رویداد نهایتا تاثیر چندانی روی پیک تقاضا برای نفت که احتمالا در حدود سال ۲۰۳۰ اتفاق می افتد، نخواهد داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این کارشناس انرژی برنده جایزه پولیتزر همچنین درباره نفت شیل آمریکا صحبت کرد و گفت تولید نفت آمریکا دیگر نمی تواند به رشد سالانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز بازگردد.

طبق پیش بینی آی اچ اس مارکیت، تولید شیل تا اواخر سال ۲۰۲۱ بدون تغییر در حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز می ماند و پس از آن نرخ رشد بسیار ملایمتری پیدا خواهد کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین