پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 6:50:31 PM
کمیل طیبی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

کمیل طیبی اقتصادان به اثرات مثبت پیوستن به کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی اشاره کرد و گفت: ثبات نسبی در بازارهای مالی ایجاد می شود و انگیزه های سرمایه گذاری خارجی و داخلی افزایش خواهد یافت و نگرش مثبت تری به بازار بورس و سرمایه نیز ایجاد خواهد شد.
ثبات نسبی بازارهای مالی با پیوستن ایران به FATF

او در گفت‌وگو با اقتصادنامه اظهار داشت: دستور مقام معظم رهبری بر ای بررسی مجدد FATF، اهمیت آن را ساختار نظام جمهوری اسلامی می رساند و اگر بررسی آن به صورت کارشناسانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام گیرد، می تواند ایران را از حالت تعلیق خارج کند.
وی ادامه داد: اگر همچنان FATF، در ایران به صورت تعلیقی باقی بماند، شرایط خود تحریمی برای کشورما به وجود می آورد.
مدیر قطب اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان با وجود احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا، اذعان کرد: با جود احتمال انجام مذاکرات دوباره درباره برجام و حتی برداشتن تحریم ها، پیوستن به FATF، ضروری به نظر می رسد زیرا نبود آن می تواند مشکلات بسیاری را برای جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند.
وی با تاکید بر پیوستگی اقتصاد و صنعت با تکنولوژی روز دنیا و جامعه بین الملل، افزود: پیوستن به FATF، می تواند مسیر رسیدن به قله های فناوری و پیشرفت را هموارتر کند.
دکترای اقتصاد از دانشگاه ولونگونگ استرالیا به اثرات مثبت پیوستن به کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی اشاره کرد و گفت: ثبات نسبی در بازارهای مالی ایجاد می شود و انگیزه های سرمایه گذاری خارجی و داخلی افزایش خواهد یافت و نگرش مثبت تری به بازار بورس و سرمایه نیز ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در همین راستا نوسانات بازارهای مالی نیز کاهش پیدا کند و نقشه راه روشن تری در حوزه اقتصادی کشور به وجود بیاید چراکه در حال حاضر سایه سنگین تعلیق FATF، ریسک های سیاسی و اقتصادی بسیاری را به جامعه تحمیل کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین