پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 5:49:31 PM

تصویب نشدن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام موانع جدیدی در مسیر تهیه واکسن کرونا بوجود آورد.
انتقاد علی مطهری از تصویب نشدن FATF در مجمع



همین چند روز پیش بود که رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: تعیین تکلیف نشدن FATF  می‌تواند در نبود تحریم‌ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین‌المللی باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم اصلاحات در ساختار ارزی اهمیت به ساماندهی و  نقش‌آفرینی نرخ ارز بعنوان یک متغییر کلیدی اقتصاد کلان اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرده بود که باید توجه داشته باشیم، عدم تعیین تکلیف FATF می‌تواند در نبود تحریم‌ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین‌المللی ایجاد نماید.

از طرفی در ماهی که گذشت  با تائید مقام معظم رهبری درخواست دولت برای  مهلت بررسی لوایح پالرمو و CFT  در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شد.

با تمام تلاش هایی که برای بهبود شرایط ارزی و نوسانات حاصل از آن در حال انجام است و با وجود تحریم‌ها و قفل بودن نظام بانکی خارج از مرزها شرایط برای نقل و انتقالات مالی و خرید و فروش ناممکن به نظر می‌رسد.

از طرفی در حالی که برخی کشورها واکسیناسیون کرونا را شروع کرده‌اند و برخی دیگر در آستانه انجام این طرح سلامت برای شکست کرونا  و بازگشت به شرایط عادی هستند به نظر می‌رسد ایران در چالش جدی تهیه واکسن قرار گرفته و به دلیل اعمال تحریم‌ها در نظام بانکی و ارزی امکان فراهم نمودن واکسن کرونا در حال حاضر امکان پذیر نیست .

در همین رابطه علی مطهری در توئیتی نوشت:

"به خاطر این که در لیست سیاه اف ای تی اف قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیهه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد."



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین