جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 2:14:01 AM
اقتصادنامه واکنش‌ها به گزارش عادل فردوسی پور را بررسی کرد

به‌ دنبال گزارش اینستاگرامی بازی فینال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا از سوی عادل فردوسی‌پور برخی چهره‌های سیاسی ضمن انتقاد از کنار گذاشتن او از صدا و سیما، این سازمان را بازنده اصلی این فینال نام نهادند.
باخت فوتبالی صدا و سیما


به گزارش اقتصادنامه، پس از اتمام فینال، چهره‌های سیاسی و دولتی بسیاری نقدهای خود به عملکرد انحصاری صدا و سیما را در فضای مجازی اعلام کردند.

در پی دعوت AFC از فردوسی پور آمار بازدید اینستاگرامی از لایو این صفحه شکسته شد و در حدود دو میلیون نفر این بازی را با صدا و گزارشگری وی دنبال کردند و AFC ازفرصت بوجود آمده برای جذب مخاطب حداکثری به نحو عالی بهره برد.

در همین رابطه صادق زیبا کلام در صفحه توئیت خود نوشت:"رفتاری که مسئولین کشور از سر کبر، غرور و خود بزرگ بینی با عادل فردوسی پور کردند عین همان رفتاری است که با آمارهای انقلاب کردند. همانطور که امروز علاقه میلیونها نفر به عادل پشیزی برایشان اهمیت ندارد، در طی این چهل و دو سال هم هیچوقت خواسته‌های مردم برایشان اهمیتی نداشته"

 محمدجواد حق‌شناس یکی دیگر از افرادی بود که به این‌موضوع واکنش نشان داد. او نوشت:"درست است که پیش بینی برنده بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا دشوار به نظر می‌رسد، اما بازنده از حالا معلوم است: صدا و سیما! رسانه‌های که نه تنها گل زدن به رقیبان را بلد نیست، که باید مدام به او یادآوری کرد مواظب باشد گل به خودی نزند."

همچنین خبر آنلاین در گزارشی نوشت:"اتفاقی که با هجوم مخاطبان به صفحه اینستگرام AFC و رکورد شکنی پربازدید ترین لایو اینستا گرام فارسی رخ داد، درس مهمی برای مدیران صدا و سیما است که بفهمند دوران انحصاذر به پایان رسیده است؛ درسی که شاید منجر به تصمیم گیری‌های جدید در تلویزیون شود اما اگر هم نشد، مهم این است که آنچه در این روز مشخص شد در مدار بودن عادل فردوسی پور است، مداری که مردم تعیین کرده‌اند. "

به گزارش  اقتصادنامه به نقل از خبر آنلاین، پیج تازه ‌تاسیس و رسمی AFC به زبان فارسی با انتشار ویدیویی از عادل فردوسی‌پور در استادیوم «الجنوب» محل برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا نوشت «عادل بازگشت» و با دو ایموجی این اتفاق را جشن گرفت. استفاده از واژه «بازگشت» کنایه‌ای است به مسئولان صدا و سیما که با کج‌سلیقگی خود عادل را ماه‌ها از فوتبال دور نگه داشته‌اند.

خبر آنلاین نوشت : در واقع این روزها محوریت صداوسیما از بین رفته و آخرین شوک به این سازمان هم پخش فینال آسیا با گزارش فردوسی‌پور از اینستاگرام AFC بود که همواره علاقه زیادی به انحصارطلبی داشت اما این روزها شرایط کاملا تغییر کرده و دلیل آن هم این است که علاقه دارند همه چیز در «مدار» خودشان باشد و توجهی به حضور شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اینترنتی که فضل را رقابتی کرده‌اند ندارند.

از طرفی علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس که مهمان حضوری برنامه لیگ برتر بود گفت:"دیدید که با مربی ایرانی هم می شود به فینال آسیا رسید.آقای فردوسی پور مخالف ما بود.منظورم مخالف مربیان ایرانی بود اما یحیی گل محمدی که یک مربی ایرانی است توانست پرسپولیس را به فینال آسیا برساند.انشاءالله که بچه ها بتوانند جام قهرمانی را با خودشان به ایران بیاورند."

شایان ذکر است فعالان حوزه روزنامه‌نگاری و نویسندگان نیز به این جریان واکنش نشان داده اند که همگی حاکی از ابراز تاسفی عمیق برای صدا وسیما و عدم توان حفظ نیروهای کارآمدش است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین