جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:53:53 PM

علیرضا رزم حسینی در ادامه کارورزی اش از بخش صنعت و معدن ایران، روز گذشته از دو خودرو ساز بزرگ کشور بازدید کرد.
دور دورِ وزیر نفت در جاده مخصوص

دو هفته پیش بود که او به اصفهان رفت و با فرآیند تبدیل سنگ آهن در دو کارخانه بزرگ مبارکه و ذوب آهن آشنا شد.

حال پس از دو هفته روز گذشته راهی جاده مخصوص شد تا به بهانه رونمایی از خودرو تارا از ایران خودرو و سایپا بازدید کرده و با نحوه تولید خودرو در کشور آشنا شود.

به گزارش اقتصادنامه، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا اولین مرکز دانش بنیان طراحی خودرو می باشد که در روز شنبه 29 آذر ماه پس از بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو، توسط رزم حسینی رصد دشه است.

وی از جدیدترین خودروهای طراحی شده سایپا در این مرکز بازدید به عمل آورد و در جریان روند تولید در این گروه صنعتی قرار گرفت.

رزم حسینی همچنین از سالن‌های بدنه سازی و مونتاژ خودروی شاهین در این گروه خودرویی بازدید به عمل آورد و در این بازدید ها از نزدیک در جریان روند تولید این خودرو قرار گرفت.

در این بازدیدها نام محصول جدید ایران خودرو که حاصل همت و تلاش جهادگران این گروه صنعتی است،‌ توسط وزیر صمت رونمایی شد.

استاندار پیشین خراسان رضوی که امروز او را به عنوان وزیر صمت می‌شناسیم در روزهای گذشته عزل و نصب‌هایی انجام داده که مورد انتقاد برخی فعالان اقتصادی و رسانه‌ها قرار گرفته است.

همین چند روز پیش بود که احد میرزایی را به عنوان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صمت انتخاب کرد اما چند روز بعد متوجه شد که او به لحاظ قانونی اجازه ندارد فردی خارج از سیستم دولتی را در این پست بگنجاند.

این انتصاب سبب شد تا برخی از فعالان بخش صنعت شگفت زده شده و بپرسند فردی که قانون را درباره انتصابات درون وزارتخانه‌ای نمی‌داند چگونه می‌تواند بخش تولید و تجارت را مدیریت کند.

رزم‌حسینی با توجه به انتقادهای فعلی از سایر تغییرات در وزارتخانه دست نگه داشته تا با ترفند بهتری این کار را انجام دهد.

به نظر می‌رسد برخی نمایندگان کرمانی در او نفوذ کرده و خواسته های خود را تحمیل می‌کنند.

این موضوع سبب شده تا برخی از کارشناسان عنوان کنند که رزم‌حسینی پیش از وزیر شدن چک سفید امضا را برای برخی از پست‌ها به نمایندگان داده است.

رزم‌حسینی که خود را مدافع بخش خصوصی می‌داند عملا تا کنون در خصوص عزل و نصب‌ها با تشکل‌های تخصصی صحبت نکرده و طبق میل برخی نمایندگان مجلس و تحت فشار برخی نهادها و میل شخصی خود دست به این عزل و نصب‌ها زده است.


او چندی پیش اعلام کرده بود که ۷۰ درصد وقت صرف تنظیم بازار می‌شود اما در عمل نشان داده که بیشترین وقت خود را صرف تغییر مدیران موفق کرده و به صورت غیر اخلاقی آنان را برکنار کرده است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین