پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 4:03:37 AM
قالیباف به روحانی: بودجه را اصلاح کنید و دوباره بفرستید

رئیس مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری خواستار انجام اصلاحات در لایحه بودجه شد و تاکید کرد بودجه با درآمدهای پایدار، حداقل وابستگی به نفت و اصلاحات ساختاری بودجه ارائه شود.
دیپورت بودجه ۱۴۰۰ به دولت

به گزارش اقتصادنامه این خبر را رحیم زارع، عضو کمیسیون داده است. او به ایسنا گفته است که محمدباقر قالیباف رییس مجلس طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰ شده است.

او گفته بعد از ابلاغیه ۲۳ آذرماه رهبری به دولت مبنی بر استفاده حداقلی از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری، منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰  دچار تغییرات عمده‌ای شدند.

زارع ادامه داده در همین راستا رئیس مجلس طی نامه‌ای  خطاب به رئیس جمهور، مطابق اصل ۵۲ قانون اساسی، اصلاحات لایحه دولت را مطالبه کردند تا بودجه با درآمدهای پایدار، حداقل وابستگی به نفت و اصلاحات ساختاری بودجه ارائه شود.»

 به گزارش اقتصادنامه، رئیس مجلس با این نامه عملا بودجه را به دولت برگشت داده و در لفافه گفته مجلس این بودجه را به تصویب نخواهد رساند.

بعد از تقدیم بودجه از سوی نماینده دولت به مجلس، نقدهای زیادی به این بودجه شده است. در همین راستا مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی این بودجه را بشدت تورم‌ زا دانسته و خواستار رد کلیات آن در صحن علنی مجلس مجلس شده است.

برخی رسانه‌ های منتقد دولت نیز این برنامه مالی یکساله را غیرواقعی دانسته و آن را دارای کسری دانسته اند.

در همین رابطه چندی پیش سازمان برنامه و بودجه پاسخی ۶ پاراگرافی به گزارش خبرگزاری فارس داد و از بند بند آن دفاع کرد.

حال با توجه به این نامه قالیباف باید منتظر ماند و واکنش دولت را به آن دید. به نظر می‌رسد در صورتی که دولت زیر بار اصلاحات این بودجه نرود، مجلس به رد کلیات آن رای مثبت دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین