سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 8:26:38 PM

تغییرات مکرر جایگاه سازمان ملی بهره‌وری ایران، مهمترین علت ضعف بهره‌وری در کشور است.
انتقاد رئیس سازمان بهره‌وری به تغییر افراد به جای تغییر افکار+گزارش تصویری

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی سازمان ملی بهروه‌وری،  رئیس سازمان‌ ملی بهره‌وری ایران گفت: تشکیلات بهره‌وری در ایران با تاخیر ۳۰ ساله از زمان عضویت در APO تشکیل شده و در این ۲۰ سال چندین بار جابجا، منحل و مجددا ایجاد شده است.

فاطمه پهلوانی که برای حضور در نخستین‌ جلسه کمیته بهره‌وری استان‌ سمنان به این شهر سفر کرده بود در جمع اعضای این نشست با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های نظام مدیریت بهره‌وری در کشور گفت: تغییرات ساختاری اولین و سهل‌ترین راهکاری است که برای جبران‌کاستی‌ها به نظر مدیران ما می‌رسد، در‌حالیکه برخورداری از ساختار قوی شرط لازم است نه شرط کافی و مهمتر از اصلاح ساختار، اصلاح‌ نگرش مدیران در سطوح‌مختلف برای اولویت‌دهی به بهره‌وری در تمام‌شئون کاری است.

وی تصریح کرد: سازمان ملی بهره‌وری ایران در سالهای فعالیت دولت دوازدهم تا حدودی سامان گرفته و تقویت شده و بهتر است دلسوزان به‌جای آدرس‌دهی غلط نقش خود را در این کارزار شفاف‌تر نموده و با جدیت پیگیری کنند.

 

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز با اشاره به اهمیت موضوع بهره‌وری و موانع آن تاکید‌کرد: اصلاح و تنقیح قوانین و مقررات یکی از اولین اقدامات ضروری برای تحقق بهره‌وری است چرا که برخی قوانین با روح بهره‌وری در تعارض هستند و باید بازنگری شوند. وی در ادامه با انتقاد از محدودیت‌های استخدامی گفت: برای ایجاد کسب وکارهای نوین و‌پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه که‌موجب افزایش بهره‌وری می‌شود باید دست بازتری برای جذب نیروی جوان و متخصص داشته باشیم و محدود کردن جذب به آزمون استخدامی به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: «باید با به‌کار گماردن جوانان خلاق و مبتکر، کیفیت خدمات‌رسانی را که هدف نهایی نظام بهره وری در کشور است ارتقا دهیم.»

 

لازم به ذکر است، این وبینار چهارمین جلسه از سلسله جلسات سازمان ملی بهره‌وری ایران با اعضای کمیته‌ بهره‌وری استان‌ بود که برگزار شد. پیش از این جلسات کمیته بهره‌وری استان‌های مازندران، خوزستان و گلستان با ریاست استاندار و دبیری سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان و با حضور دستگاه‌های متولی بخش‌های اقتصادی، فعالان بنگاه‌های خصوصی و متخصصان دانشگاهی استان تشکیل شده است.

 

لازم‌به ذکر است 48 دستگاه و سازمان استانی در این وبینار حضور داشتند که ضمن طرح پرسش‌هایی، نظرات و دیدگاه‌های خود برای ارتقای بهره‌وری را در حوزه نیروی انسانی، آموزش‌وپرورش، انرژی و... بیان کردند.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین