پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 7:40:19 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:2416
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 آذر 1398-16:38
  • کاربر:

فاز دوم آموزش دانشجویان در طرح «سفیران بهره‌وری» با همت سازمان ملی بهره‌وری ایران آغاز شد.
آغاز به کار طرح «سفیران بهره وری» در راستای استقرار شبکه ملی بهره وری

به گزارش اقتصادنامه، طرح سفیران بهره‌وری از ابتکارات تازه‌ی سازمان ملی بهره‌وری ایران در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی بهره‌وری در کشور است. «سفیران بهره‌وری» یکی از مهمترین اجزاء تشکیل‌دهنده شبکه ملی بهره‌وری و پیشران کلیدی در حرکت ملی بهره‌وری به شمار می‌روند. این طرح با شعار «هر ایرانی، سفیر بهره‌وری است» در فاز اول با بخش دانشجویی کلید خورده است. در بخش دانشجویی سفیران بهره‌وری، دانشجویان داوطلب از رشته‌های مهندسی صنایع، اقتصاد و مدیریت، آموزش‌های تعیین شده در دو بخش مفاهیم و تکنیک‌های بهره‌وری و بازی‌های حل مساله را گذرانده و با حضور در مدارس متنخب داوطلب، ضمن انتقال مهارت حل مساله به دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه اول و دوم، مسائل بهره‌وری را کشف و حل می‌کنند. 

هدف اصلی بخش دانشجویی سفیران بهره‌وری ترویج گفتمان بهره‌وری و ایجاد مهارت زیست بهره‌ورانه از طریق جوانان برای نوجوانان است. رویکرد اصلی طرح سفیران بهره‌وری مبتنی بر تقویت توانمندی کشف و حل مساله می‌باشد.
فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عصر سه‌شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۸ در نخستین جلسه از فاز دوم آموزش سفیران بهره‌وری گفت: ما در مرحله اجرای پایلوت طرح سفیران بهره‌وری برای دانشجویان هستیم. در این مرحله که با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور در حال انجام است، نزدیک به ۱۰۰ دانشجوی داوطلب و در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع در دانشگاه‌های مختلف کشور ثبت نام نموده‌اند که پس از طی ۲ مرحله آموزش کاربردی و کسب مهارت‌های لازم با هماهنگی سازمان در مدارس داوطلب، برنامه‌های ترویجی بهره‌وری را از طریق بازی‌های حل مساله اجرا خواهند کرد.
پهلوانی تاکید کرد: بعد از اجرای مرحله پایلوت طرح، مسئولیت ادامه‌ی این کار در قالب اقدامات اساسی ترویج بهره‌وری بر عهده دستگاه‌های ذیربط وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  قرار خواهد گرفت و دامنه شمول طرح شامل دانشجویان داوطلب از دیگر رشته‌های مرتبط از جمله اقتصاد، مدیریت و حتی دیگر رشته‌ها خواهد بود. 

زیست بهره‌ورانه و ترویج رویکردهای بهره‌وری یک وظیفه‌ی ملی است.
وی همچنین به ضرورت استقلال حرکت دانشجویان از حمایت‌های دولتی و قرارگرفتن امر ترویج بهره‌وری به عنوان یک وظیفه ملی در دسته‌بندی اقدامات داوطلبانه اشاره نمود و گفت: با توجه به نقش و جایگاه بهره‌وری در رشد اقتصادی کشورها و در زمانه‌ای که حتی کشورهای توسعه یافته برای حفظ و افزایش سهم خود از بازارهای جهانی و منطقه‌ای به دنبال راهکارهای نوین بهره‌وری هستند، زیست بهره‌ورانه و ترویج رویکردهای بهره‌وری یک وظیفه‌ی ملی بر عهده‌ی هر ایرانی است.
گفتنی است طرح «سفیران بهره‌وری» در آینده‌ی نزدیک در بخش‌های دیگری از جمله معلمان و زنان خانه‌دار فعالیت خود را گسترش خواهد داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین