شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 5:12:42 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:2415
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 آذر 1398-11:56
  • کاربر:
امینی مطرح کرد:

رئیس شورای هماهنگی مدیران سازمان‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فولاد خراسان الگویی برای توسعه و اشتغالزایی بر پایه صنعت است.
فولاد خراسان الگویی برای توسعه و اشتغالزایی بر پایه صنعت است

به گزارش اقتصادنامه، حسن امینی رئیس شورای هماهنگی مدیران سازمان های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهمین نشست شورای‌هماهنگی گفت: از زمان تشکیل این شورا، شاهد شکل‌گیری فضای همدلی و هم افزایی خوبی میان مجموعه‌های مرتبط هستیم که شاید در بسیاری از نقاط کشور بی نظیر باشد.
حسینی امینی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در مجتمع فولاد خراسان در جهت ایجاد و تثبیت اشتغال افزود: به کارگیری پتانسیل ها برای تسهیل روند تولید در مجموعه هایی مانند فولاد خراسان و دیگر شرکت ها و مجموعه های کارآفرین، در شرایط کنونی کشور ضروری است و تداوم جلسات و همدلی ایجاد شده، گام مؤثری در جهت رفع موانع رونق تولید در استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی هم در این نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمان‌های حاکمیتی و دولت، پیگیری مشکلات و مسائل بنگاه های اقتصادی است گفت: برای مسائل بیمه ای، موضوعاتی مانند مشاغل سخت و زیان آور و سایر چالش های مرتبط با آن در این نشست ها مطرح و با هم فکری و ارائه نظرات کارشناسی به دنبال رفع آن ها هستیم.
محمد سنجری با بیان اینکه یکی از مسئولیت های ما حفظ اشتغال موجود و نیز ایجاد زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، افزود: در این حوزه هم به نوبه خود تلاش می کنیم مسئولیت خود را با همکاری صنایع و سرمایه گذاران و رفع موانع پیش پای آن ها حل نماییم.
وی با بیان اینکه یکی از مجموعه های تأثیرگذار در حوزه اشتغال نیشابور و استان، مجموعه فولاد خراسان است، اظهار داشت: اثرگذاری و تحرک بسیار خوبی را در این مجموعه شاهد هستیم و با توجه به میزان تولید فولاد خراسان، اشتغال ایجادشده در بخش حمل و نقل و سایر بخش های جانبی، خدمات دریافتی از سایر بخش ها و خدماتی که فولاد به سایر مجموعه ها ارائه می دهد، می تواند شاهدی بر توسعه منطقه از طریق صنایع مادر باشد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان نیز در این نشست اظهار داشت: گفت و گوهای میان دولت و بخش خصوصی باعث پخته تر و همه جانبه نگرانه تر شدن تصمیم گیری ها می شود
محمود کاظمی افزود: مشکلات میان صندوق های بیمه و ضرورت تعامل برای برآوردن نیازها و مطالبات بیمه شدگان، از مسائل مهمی است که نیازمند شکل گیری گفت و گو و یافتن راه های عملی در بستر شورای هماهنگی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم در این نشست با مثبت و مؤثر ارزیابی کردن رصد و پایش مشکلات بنگاه ها توسط این شورا گفت: این کار، عملا به معنای تحقق بخشیدن سیاست های رهبری و نظام در مسیر گام دوم انقلاب است.
علیرضا قامتی با بیان این که توسعه، نیازمند گفتمان سازی اجتماعی است، افزود: شهروندان با گفتمان سازی اجتماعی، شریکِ توسعه و بازوی سرمایه گذاران می شوند، نه این که کمک گیرنده باشند.
فرماندار ویژه نیشابور اظهار داشت: ما سازمان های اجرایی، اگر چه مجری قانون هستیم و مشکلات مربوط به قوانین در اختیار ما نیست، اما باید به دو مقوله توجه ویژه داشته باشیم؛ یکی این که تسهیل گری را سرلوحه کار قرار داده و حتی المکان در جهت تسهیل فرآیندهای توسعه و برداشتن موانع سرمایه گذاری، با همین قوانین تلاش کنیم.
وی ادامه داد: به عبارتی نگاه ما در مقوله اجرای قانون، نگاه تسهیل گرانه باشد، دیگر این که با رایزنی و تعامل با مجموعه های پارلمانی، نظیر مجمع نمایندگان استان در جهت تنقیح قوانین و اصلاح مقررات تلاش خود را به کار گیریم.
قامتی با بیان این که از ۶ دهه قبل، برای توسعه نیشابور دو محور صنعت و گردشگری تعریف شده است، گفت: توسعه با شعار محقق نمی شود، برای توسعه باید پیش شرط هایی همچون تعامل، اعتماد و همکاری شکل بگیرد و در ارتباط میان بخش خصوصی با نهادهای حاکمیتی هم باید این همکاری، تعامل و اعتماد شکل بگیرد.
گفتنی است در پایان این نشست که اعضای شورای‌هماهنگی سازمان‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی موانع و مشکلات و هم فکری در جهت رفع آنها در نیشابور تشکیل جلسه دادند و دکتر کسری غفوری، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان بر آمادگی این شرکت برای کمک به برآورده شدن اهداف شورای هماهنگی سازمان های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین