شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 12:17:32 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:23533
  • زمان انتشار:چهارشنبه 26 آذر 1399-16:24
  • کاربر:
نهمین جشنواره هفته پژوهش در بخش صنعت، معدن و تجارت:

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با سومین روز از هفته پژوهش که تحت عنوان "پژوهش، فناوری در خدمت جهش تولید" نامگذاری شده، آئین تجلیل از برترین‌های پژوهشی و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بصورت برخط (آنلاین) برگزار کرد.
معرفی و تجلیل از طرح پژوهشی گروه سامانه اطلاعات مکانی دفتر ژئومتیکس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش اقتصادنامه، در همین راستا، طرح مدلسازی اکتشافی ذخایر مسیوسولفاید در منطقه بوانات استان فارس با بهره‌گیری از تکنیک‌هایGIS از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان یکی طرح‌های بخش پژوهشی انتخاب و معرفی شد.
بر اساس این گزارش؛ دکتر رضا قاسمی رئیس گروه سامانه اطلاعات مکانی دفتر ژئومتیکس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، اجرای فنی این طرح را به عهده داشته و همکاران دیگر دفتر ژئومتیکس نیز در تحقق و به ثمر رسیدن این طرح همکاری داشته‌اند.
هدف اصلی این پژوهش، معرفی یک رویکرد تصمیم‌گیری چند منظوره مبتنی بر سامانه اطلاعات مکانی(GIS) جهت انتخاب محیطهای مطلوب برای ذخایر ماسیوسولفاید است. افزایش در صحت خروجی نقشه‌های نواحی امیدبخش اکتشافی و همچنین کاهش مساحت فضای جستجو در اکتشاف مواد معدنی، از اهداف اصلی این پروژه است. در این پروژه از رویکردهای تحلیل شبکه‌ای (ANP)، شاخص منحنی مشخصه عملکرد سیستم (ROC)، رویکرد تحلیل سلسله مراتبی- عملگر میانگین وزنی مرتبه یافته (AHP-OWA) و همچنین رویکرد داده محور تصحیح شده با دانش کارشناسی دمپستر- شیفر (توابع برآورد EBFs)، جهت مدلسازی عدم قطعیت استفاده شده است.
گفتنی است؛ این جشنواره که به‌منظور ایجاد انگیزه و توسعه فعالیت بنگاه‌های تولیدی و تجاری، سازمان‌های زیرمجموعه وزارت متبوع، انجمن‌های تخصصی و موسسات تحت پوشش در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری برگزار شد از ۸۹ منتخب در زمینه آموزش و پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری تجلیل و قدردانی بعمل آمد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین