پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:04:32 PM
گزارش "اقتصادنامه" از تغییر موضع حامیان برجام

قالیباف در کارزار انتخابات ۹۶: اگر توفیق خدمت به مردم را داشته باشم، پاسدار برجام خواهم بود.
پاسدار دیروز، منتقد امروز

در سال‌های اخیر موضع‌گیری‌های متفاوتی درباره برجام از سوی دولت مردان و رجال سیاسی کشور اتخاذ شده است، اما شاید در این بین، اظهار نظرهای بسیار متناقض رییس مجلس، بیش از همه تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش اقتصادنامه، محمد باقر قالیباف که در سال اخیر به تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی دست یافته است، تاکنون مواضع متفاوتی را درباره برجام اتخاذ کرده است.
رییس مجلس یک بار در ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۴ خطاب به وزیر امور خارجه گفت: خداقوت دوست عزیز، وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به‌خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه‌ آنها خسته نباشید بگویم.

همچنین او بار دیگر در ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۴ تاکید کرد: برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم.

او در ۵ مهرماه ۱۳۹۴ نیز در حمایت از برجام اذعان داشت: مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم.


وی در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ “در ایام انتخابات” در شبکه دو سیما باز هم در مدح برجام گفت: من هم از برجام پاسداری می‌کنم؛ هر دولتی غیر از این دولت، همین مسیر را می‌رفت.


محمدباقر قالیباف در ادامه با تغییر نگرشی یکباره مصادف با ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۷، در برنامه بدون توقف شبکه سه سیما گفت: «افکار عمومی باورش شده بود که اگر امروز مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود؛ حضرت آقا از اول هم گفتند آمریکا قابل اطمینان نیست؛ در برجام رفتیم چه اتفاقی افتاد، نه مشکلات اقتصادی ما حل شد، نه مشکلات سیاسی ما حل شد، نه دشمنی‌شان رفع شد؛ ما نباید در روش مبارزه بدسلیقه‌گی کنیم و به اصطلاح گاف بدهیم؛ عقیده من این است که ما باید روحیه پیش‌دستانه و بازدارندگی داشته باشیم، ما این روحیه را در حوزه دفاعی داریم».



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین