پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 1:35:51 AM
اقتصادنامه بررسی کرد:

در صورتی که ۳ روز از تحویل بودجه از سوی دولت به مجلس می‌گذرد، همچنان واکنش‌های متعددی به نحوه تحویل و کم و کیف آن وجود دارد.
همه واکنش‌ها به آخرین بودجه قرن

به گزارش اقتصادنامه، آخرین بودجه دولت روحانی که مصادف شده است با آخرین بودجه قرن، تا کنون نظرات متفاوت و تحلیل‌‌های گوناگونی را بر خود، نظاره‌گر بوده است. اما چیزی که بیش از همه توجه منتقدان به دولت روحانی را درباره بودجه به خود جلب کرده است؛ پیش بینی ۴ برابر شدن درآمد نفتی ایران در سال ۱۴۰۰ است. در ادامه به بیان برخی از نظرات موافقان و مخالفان طرح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم.

محمدهادی سبحانیان کارشناس مسائل اقتصادی و عضو مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت وگو با برخی خبرگزاری‌ها، در تشریح جزئیات بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدهای نفتی اظهار کرد: مواردی وجود دارد که نشان می دهد بودجه ١۴٠٠ گام هایی را رو به عقب برداشته شده است. به عنوان مثال افزایش سهم درآمدهای نفتی در بودجه نسبت به سال ٩٩ در شرایطی که ما در اوج تحریم های نفتی به سر می بریم یا تقلیل منابع مالیاتی شانه ای از این است که مصارف را در بودجه افزایش داده ایم و منابع پایدار را برای آن در نظر نگرفته ایم. ایرادات بسیاری به بودجه وارد است.
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس طی توییتی نوشت: بودجه ای که بند بند آن با هدف حمایت از محرومان نوشته نشده باشد، تبعیض نامه ای علیه آرمان های انقلاب اسلامی است. مجلس مصمم به کاهش تبعیض های اقتصادی با اصلاح ساختار بودجه به نفع مردم است. گام اول اصلاح ساختار با همین لایحه موجود بودجه ۱۴۰۰ برداشته خواهد شد.
از سویی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در رشته توئیتی به تشریح وضعیت زنان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و نوشت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ که مسائل مهم کشور در موضوعات اقتصادی، اشتغال و کرونا را در نظر دارد، موضوع حمایت از اقشار مختلف زنان را غیر از حوزه عمومی، به طور خاص نیز دیده است.
حسن روحانی رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت در خصوص بودجه ۱۴۰۰ گفت: میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است. ما همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم که پیش بینی ما فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت و میعانات است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین