دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 شمسی /5/13/2024 11:17:24 AM
مسعود نیلی در گفت و گو با اقتصادنامه تشریح کرد:

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: باید از عملکرد افرادی که باعث رشد اقتصادی و صنعتی کشور در دهه 40 شده‌اند تقدیر کرد.
چرا اقتصاد در دهه 40 موفق بود؟

مسعود نیلی در واکنش به درگذشت علینقی عالیخانی، وزیر اقتصاد در دهه ۴۰ به اقتصادنامه افزود: عملکرد اقتصاد کشور در دهه ۴۰ نشان می‌دهد که هرگاه دستگاه‌های اقتصادی اصلی باهم هماهنگ بوده و این هماهنگی حول آهنگی مشخص به‌پیش رفته، کشور با موفقیت‌ها و دستاوردهایی همراه بوده است.

دستیار پیشین اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: حتی در مقاطعی که کوتاه که این هماهنگی و هم آهنگی وجود داشته شاهد شکوفایی اقتصادی متمایزی نسبت به دوره‌های قبل بوده‌ایم.

نیلی تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد سه دستگاه اصلی سیاست‌گذاری های کلان اقتصادی هستند که هرگاه هماهنگی، هم آهنگی و حضور فعالانه‌شان در تصمیم سازی‌ها در اوج قرار داشته و می‌دانسته‌اند که چه می‌خواهند و چه باید بکنند شاهد آمار و ارقام خوبی در اقتصاد کشور بوده‌ایم.

او افزود: وجه بارز دوره‌ای که آقای عالیخانی در وزارت اقتصاد بودند این بود که هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌ها وجود داشت. به‌عنوان مثال ایشان رابطه‌ای خوب با آقای صفی اصفیا، رئیس وقت سازمان برنامه داشتند و درک متقابلی میان آنان وجود داشت که رئیس وقت بانک مرکزی هم با آنان هماهنگ بود.

نیلی گفت: این هماهنگی و هم آهنگی سبب شد تا رشد اقتصادی و رشد صنعتی در این دهه شکل بگیرد و نسبت به دوره قبل و بعد خود بسیار خاص باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین