شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 8:07:47 AM
حسین زارعی تشریح کرد:

 مدیرعامل هلدینگ تایدواتر اعلام کرد: در سال 98 سعی داریم تا زیرساخت های فعالیت بیشترمان در بورس فراهم شود چرا که افزایش سرمایه صد در صدی داریم و با برگزاری مجمع عمومی شرکت این افزایش سرمایه به صورت قطعی اعلام می شود و تقسیم سود سهام بر پایه آن صورت خواهد گرفت. 
استراتژی حمل و نقلی هلدینگ تایدواتر در دوره مدیریت بخش خصوصی/افزایش سرمایه صد در صدی داریم
به گزارش اقتصادنامه، نخستین نشست خبری مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه پس از واگذاری مجموعه به بخش خصوصی امروز صبح با اصحاب رسانه برگزار شد. حسین زارعی امروز صبح در حضور خبرنگاران با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت اظهار کرد: این شرکت با هدف ارائه خدمات در زمینه کشتی های حمل نفت و دریایی سال 1347 راه اندازی شده و قدمت خدمات آن به نیم قرن پیش برمی گردد. مدیریت این مجموعه در  سال 1388 طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش شبه خصوصی یعنی بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر واگذار شد. 
او ادامه داد: تا اینکه در سال گذشته این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و در حال حاضر شرکت فراز انرژی دنا سهامدار عمده آن است. خوشبختانه با ورود بخش خصوصی در این مجموعه اصلاحات ساختاری خوبی در زمینه نیروی انسانی شرکت تایدواتر صورت گرفته است. با مدیریت جدید توانسته ایم مشکلات مالیاتی که یک دهه عمق داشت را رفع کنیم. 
زارعی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در مدیریت جدید توانستیم روابطمان را با سهامداران خود افزایش دهیم و مجموعه را با فناوری های نو آشنا کنیم، مطرح کرد: در حال حاضر 4 هزار و 300 نفر در هلدینگ ما مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه ما به تمام بنادر کشور خدمات حمل و نقلی ارائه می دهیم، درصدد این هستیم که با نگاه بخش خصوصی استاندارد تجهیزات و امکانات مان را افزایش دهیم.
او افزود: در دوره جدید توانستیم 60 میلیارد تومان مالیات معوقه مان که طی 10 سال مشکل جدی برای مجموعه بود را پرداخت کنیم و با استراتژی مدیریت هزینه ها اغلب مشکلات شرکت را حل کنیم. 
مدیرعامل شرکت تایدواتر مطرح کرد: با دو برابر تعداد نیروهای شرکت قرارداد پیمانکاری منعقد کردیم و این روند در افزایش اشتغال تاثیر بسزایی گذاشته است. در مقطع کنونی خرید های خارجی مجموعه 20 درصد است و 80 درصد نیازمان را از توان داخلی تامین می کنیم. 
او با اشاره به اینکه با رقبایمان به جای درگیری هم افزایی می کنیم، گفت: تجهیزات مناسبی برای کانتینرهای یخچال دار ارائه کردیم.  در شرایط کنونی فعالیت در بنادر کشور کاهش یافته در حالی که حمل و نقل حوزه فله ای با صف تقاضا مواجه است اما حمل و نقل کانتینری کاهش یافته و میزان تقاضا در این عرصه نزول یافته است. 
زارعی ادامه داد: در حال حاضر هلدینگ تایدواتر فعالیت اجرایی ندارد و تنها بر شرکت های زیرمجموعه خود نظارت می کند و قراردادها را به صورت واسطه ای انجام می دهد. 
او با بیان اینکه میانگین تحصیلات نیروی انسانی ما بالا رفته است، افزود: در سال 98 سعی داریم تا زیرساخت های فعالیت بیشترمان در بورس فراهم شود چرا که افزایش سرمایه صد در صدی داریم و با برگزاری مجمع عمومی شرکت این افزایش سرمایه به صورت قطعی اعلام می شود و تقسیم سود سهام بر پایه آن صورت خواهد گرفت. 
زارعی افزود: در حال حاضر 80 درصد فعالیت ما در بندر شهید رجایی صورت می گیرد و در آینده قرار است فعالیتمان را در بندر چابهار گسترش دهیم. 
او بیان کرد: یکی از مشکلات هلدینگ ما که از سال گذشته تاکنون ما را درگیر کرده توقیف یکی از شناورهای مجموعه مان از سوی کویت  است. این شناور به دلیل اینکه به جرثقیل مانندی تجهیز شده در خلیج فارس منحصر به فرد است و 5 هزار دلار ارزش دارد. متاسفانه این شناور در سال گذشته طبق قراردادی که با یک پیمانکار کره ای داشته ایم، در نزدیکی کویت توقیف شده و تا کنون حکم دادگاهی از سوی این کشور برای ما نیامده است تا موضوع را در دادگاه های کویت حل کنیم و گاهی از منابع غیر رسمی دلیل توقیف این شناور را اعلام می کنند. 
زارعی تصریح کرد: با سازمان بنادر و وزارت امور خارجه موضوع را در میان گذاشته ایم و قرار است طی یک جلسه مشترک هم اندیشی صورت گیرد و این مشکل از طریق جریان های قانونی پیگیری شود. چرا که ما اقدام برای اخذ ویزای کویت کرده ایم و به ما حتی ویزا نداده اند تا با گرفتن وکیل مربوط به حوزه مساله دنبال شود.
مدیرعامل شرکت تایدواتر یادآور شد: موضوع شناور ربطی به تحریم ها ندارد و فقط با بهانه جویی این توقیف صورت گرفته حتی اگر خلافی مانند ریختن زباله در دریا صورت گرفته باشد، این شناور باید به ما پس داده شود و آن فردی که تخطی کرده جریمه یا مورد بازخواست قرار گیرد. با این حال امیدواریم دولت مخصوصا وزارت امور خارجه ما را در این زمینه یاری کند و حفظ و صیانت از سرمایه بخش خصوصی را جدی بگیرد. از آنجایی که شناور برای مجموعه کاربردی بوده، امیدواریم کویت خسارت توقیف روزانه آن را به ما بپردازد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین